Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد: در مجلس دهم در مجموع 38 مورد استیضاح وزرای دولت دوازدهم را داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز سه‌شنبه (19 آذرماه 98) پارلمان در جمع خبرنگاران ضمن تشریح آمار استیضاح‌های انجام شده در مجلس دهم اظهار داشت: تعدادی از وزرای دولت دوازدهم در مجلس دهم استیضاح شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش 4 بار، وزیر اقتصاد 3 بار، وزیر نیرو 4 بار، وزیر راه و شهرسازی 3 با، وزیر علوم و تحقیقات 3 بار و وزیر کار و رفاه اجتماعی 4 بار در مجلس دهم استیضاح شده‌اند. 

وی با بیان اینکه وزیر کشور6 بار، جهاد کشاورزی 4 بار، وزیر نفت 2 بار و وزیر صنعت 2 بار تاکنون در مجلس دهم استیضاح شده‌اند، گفت: بر این اساس وزیر ورزش 2 بار و وزیر امورخارجه نیز یک بار استیضاح شده‌اند. 

وی ادامه داد: در مجموع و به طورکلی 38 مورد استیضاح در مورد مجلس دهم داشته‌ایم که بر این اساس، وزرای ارتباطات،‌ اطلاعات،‌ دادگستری، ارشاد، بهداشت و درمان و دفاع مورد استیضاح قرار نگرفتند. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: از تعداد استیضاح‌های عنوان شده 2 مورد عدم رأی اعتماد برای آقای کرباسیان وزیر سابق اقتصاد و 4 مورد برای ربیعی وزیر اسبق کار وجود داشته است. 

همچنین برای عباس آخوندی نیز 2 مورد رأی عدم اعتماد وجود داشته است. 

وی همچنین یادآور شد: در مجلس دهم 4 مورد استعفای وزرا داشتیم که به این ترتیب آقایان بطحایی، آخوندی، حجتی و شریعتمداری استعفا دادند. 

وی در خاتمه اعلام کرد: استیضاح‌هایی که در حال حاضر در دستورکار مجلس دهم است، برای وزرای نفت، کشور و آموزش و پرورش مدنظر است که در حال حاضر طرح استیضاح آنها در کمیسیون‌های مربوطه بررسی می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت دوازدهم مجلس شورای اسلامی وزرای دولت استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان


به گزارش تابناک به نقل از روسیا الیوم، وزرای خارجه روسیه و عربستان تلفنی گفت‌وگو کردند. 

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه و «فیصل بن فرحان»، وزیر ‌خارجه عربستان در تماسی تلفنی بر ضرورت وحدت تلاش‌ها برای حل بحران در خاورمیانه تاکید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در پی تماس تلفنی لاوروف و بن فرحان آمده است: «در این تماس، توجه ویژه ای به بررسی موضوعات در دستور کار منطقه ای با توجه به تشدید بی سابقه اوضاع در منطقه شد.»

این بیانیه افزود: «درگیری فلسطین و اسرائیل و تنش‌ها در دریای سرخ مورد بحث طرفین قرار گرفت. دو طرف بر موضع مشترک خود در حمایت از با توجه به ضرورت تقویت تلاش‌های همه اعضای مسئول جامعه بین‌المللی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک سریع بحران‌های شدیدی که صلح و ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کنند، تاکید کردند.»

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: بعضی از وزرای رئیسی پشیمانند، برای پایان دولت لحظه‌شماری می‌کنند!
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند