Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:25:35 GMT

افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کیش

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۸۹۸۴

افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کیش

به گزراش خبرنگار مهر، علی صالحی دوشنبه شب در مراسم افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در جزیره کیش گفت : بیست و پنجمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان هرمزگان و نخستین دفتر از این نوع در جزیره زیبای کیش افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهارداشت : با افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی جزیره کیش ، هم اکنون تمام حوزه های قضایی استان دارای دفتر خدمات هستند و به این ترتیب، زنجیره راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان هرمزگان تکمیل شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، هدف از راه اندازی نخستین دفتر خدمات الکترونیک در جزیره کیش را کاهش حجم مراجعه کنندگان به مراجع قضایی و سرعت بخشیدن به امور خواند و افزود: طرح دادخواست، شکواییه، دعاوی حقوقی، تجدید نظر و فرجام، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، تأمین مالیاتی وکلا، تمدید پروانه، نظریه کارشناسی و لایحه از جمله خدماتی است که در این دفتر ارائه می شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد : نخستین دفتر پیشخوان قضایی جزیره کیش، دارای پنج نیروی انسانی بوده که همگی از کارشناسان حقوقی و دانش آموختگان رشته کامپیوتر هستند.

صالحی تصریح کرد: علاوه بر افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک در تمامی شهرستان ها و حوزه های قضایی استان هرمزگان ، در بخش های لمزان ، جناح و کوخرد که فاقد دادگاه هستند نیز دفتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای نهضت راه اندازی دفاتر الکترونیک قضایی در سراسر هرمزگان ،امکان بهره مندی مردم در اقصی نقاط استان از خدمات الکترونیک دستگاه قضایی فراهم شده و این موضوع قطعا در کاهش سفرهای برون شهری ، کاهش مراجعات به دادگاه ها ، صرفه جویی در هزینه مردم و افزاش بهره وری سازمانی تاثیر قابل توجهی دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: افتتاح این دفاتر به موجب قانون دادرسی الکترونیک است و پیش بینی شده که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان درگاه دادگستری در اختیار مردم باشد.

علی صالحی، هدف از ایجاد این دفاتر را نوعی واگذاری امور به مردم خواند و اظهار داشت: راه اندازی این دفاتر همچنین موجب اشتغالزایی در استان شده و در نتیجه آن، خدمات قضایی با کیفیت و کمیت بهتری به مردم ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در شش ماه اخیر ، 13 دفتر خدمات الکترونیک جدید در استان هرمزگان راه اندازی شده، افزود: هم اکنون یک دفتر دیگر در بندر کنگ و دو دفتر در بندرعباس در حال تجهیزند که به زودی افتتاح و راه اندازی خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از مردم خواست به این دفاتر اعتماد کنند و در ادامه تأکید کرد: دفاتر خدمات الکترونیک تحت کنترل و نظارت دادگستری استان ها، کانون و در نهایت مرکز امور آمار و انفورماتیک قوه قضاییه فعالیت می کنند و اگر مورد و نقصی در کار مشاهده شد در مرحله اول مورد بازگردانده شده و بعد از رفع نقص، وارد چرخه قضایی می شود.

صالحی، یکی از کارکردهای این دفاتر را برون سپاری خدمات قضایی برشمرد و تصریح کرد: دستگاه قضایی با برون سپاری، بخشی از کار را به خارج از دادگستری و به بخش خصوصی واگذار نموده تا به این ترتیب ارائه خدمات به شکل مطلوب تر و با آسیب کمتری به مردم صورت پذیرد.

کد خبر 4793753

منبع: مهر

کلیدواژه: علی صالحی دادگستری هرمزگان جزیره کیش انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان ثبت نام کاندیداها قزوین بارش برف تعطیلی مدارس شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره پس از اعلام تعطیلی این شبکه

الجزیره گزارش داد، پلیس رژیم صهیونیستی مصوبه کابینه این رژیم درباره بستن دفاتر شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در سرزمین‌های اشغالی را اجرایی کرد.

بر این اساس پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی یورش برد و این دفتر را تعطیل کرد.

«شلومو کرعی» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: بازرسان وزارت ارتباطات تحت حمایت پلیس وارد دفتر شبکه الجزیره در قدس شدند و تجهیزات آن را مصادره کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از این اقدام گفت: از وزیر ارتباطات به دلیل نقشش در بستن دفاتر شبکه الجزیره تشکر می‌کنم.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که خبرنگاران الجزیره به امنیت رژیم صهیونیستی آسیب زده و به اقدام علیه نظامیان صهیونیست تحریک کرده‌اند.

گفتنی است کمی پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رأی داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

نتانیاهو مدعی شد: کابینه به ریاست من و با اتفاق نظر تصمیم گرفت شبکه فتنه‌گر الجزیره را در اسرائیل ببندد.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره پس از اعلام تعطیلی این شبکه
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد