Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@11:30:39 GMT

اصفهان| سپاهان و شهرخودرو؛ دست رد به تعارف استقلال

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۸۹۸۶

اصفهان| سپاهان و شهرخودرو؛ دست رد به تعارف استقلال

نقطه روشن سپاهان نسبت به فصل گذشته، گرفتن حداقل امتیاز ممکن در دوئل‌های ۶ امتیازی و شکست نخوردن تیم قلعه‌نویی در جدال با سایر مدعیان قهرمانی است، اتفاقی که بدون شک کمک شایانی به هموار شدن مسیر قهرمانی زردپوشان خواهد کرد. ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز گذشته با انجام 5 دیدار آغاز شد که در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته، سپاهان اصفهان با نتیجه یک بر یک مقابل پدیده مشهد تن به تساوی داد تا سرنوشت قهرمانی نیم‌فصل نخست به هفته پایانی رقابت‌ها کشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان در بدترین زمان ممکن مقابل شهرخودرو به تساوی رسید. زردپوشان اصفهانی که با توجه به نتیجه دیدار استقلال و پیکان، فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به صدر جدول و پیشی گرفتن از استقلال داشتند، اما قدر این موقعیت را ندانسته و با یک تساوی بدموقع، تعارف آبی‌پوشان تهران را رد کردند تا علاوه بر کشیده شدن سرنوشت قهرمانی نیم‌فصل نخست به هفته پایانی، شانس‌شان برای رسیدن به این عنوان کم‌رنگ‌تر شود؛ گر چه هنوز برای کسب این عنوان شانس دارند.‌

سپاهان با این نتیجه 25 امتیازی شده و با توجه به نتایج سایر دیدارها، همچنان در رده دوم جدول باقی ماند و باید منتظر نتیجه بازی پرسپولیس و گل‌گهر باقی بماند. پرسپولیس در صورت پیروزی 25 امتیازی خواهد شد و به همسایگی سپاهان خواهد رسید و باتوجه به بازی‌های هفته پانزدهم کار زردپوشان سخت خواهد شد.

سپاهان برای سومین بازی متوالی تن به تساوی داد تا سریال از دست رفتن امتیازات حساس توسط زردپوشان همچنان ادامه‌دار باشد و هواداران این تیم را نگران کند. زردپوشان اصفهانی فصل گذشته نیز جزو سرسخت‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ بودند اما در حساس‌ترین زمان لیگ، امتیازات با ارزشی را از دست دادند که در پایان فصل حسرت آن را خورده و باعث دور شدن این تیم از قهرمانی شد. اتفاقی که در فصل جاری نیز در حال رخ دادن است و به نوعی می‌توان گفت روند افت تدریجی سپاهان از 5 هفته قبل آغاز شده است. با این حال تغییر مثبت و قابل ذکر سپاهان نسبت به فصل گذشته، گرفتن حداقل امتیاز ممکن در جدال با سایر مدعیان قهرمانی است.

در لیگ نوزدهم همانند فصل گذشته 5 قطبی بزرگی در بالای جدول شکل گرفته و نتایج بازی‌های رو در روی این 5 تیم، شکل‌دهنده اصلی کورس قهرمانی است و سپاهان برخلاف فصل گذشته، از 4 بازی مهمی که با سایر مدعیان برگزار نموده است، 2 پیروزی و 2 تساوی با ارزش کسب کرده که بدون شک، در تعیین سرنوشت قهرمانی این فصل تأثیر بسزایی خواهد داشت.

سپاهان یک امتیاز با ارزش را در مشهد به دست آورد، اما مقابل شهرخودرو بازی چندان قابل قبولی را به نمایش نگذاشت و همان اشتباهاتی را مرتکب شد که در چند دیدار قبلی خود انجام داده بود. زردپوشان اصفهانی در این دیدار نتوانستند بازی همیشگی و تهاجمی خود را به نمایش بگذارند و در میانه میدان آشفته و سرگردان عمل می‌کردند. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت که سپاهان 2 امتیاز باارزش این دیدار را به خاطر ترس و اشتباهات خودش از دست داد و چه بسا اگر عملکرد بدون نقص نیازمند نبود، شاگردان قلعه‌نویی دست خالی زمین را ترک می‌کردند. زردپوشان اصفهانی قصد داشتند تا با اداره بازی در زمین خودی و کشاندن حریف به میانه میدان‌‌، با استفاده از ضدحملات برق‌آسا و پر‌تعداد مدافعان تیم مقابل را وادار به اشتباه کرده و با به دست آمدن گل برتری سعی در اداره بازی کنند. اتفاقی که با توجه به قدرت بالای حفظ توپ حریف در کنار شناخت دقیق پدیده از نقاط ضعف و قوت سپاهان، عملاً رخ نداد تا در نهایت زردپوشان اصفهانی برای سومین بازی پیاپی به نتیجه‌ای جز تساوی دست پیدا نکنند.

شاگردان گل‌محمدی آنالیز کاملی از بازی سپاهان داشته و در طول بازی تلاش می‌کردند تا تمامی راه‌های نفوذ این تیم را ببندند و نیروی هوایی سپاهانی‌ها را کنترل کنند؛ اتفاقی که در عمل چندان رخ نداده و سپاهانی‌ها در نبردهای هوایی موفق عمل کردند. با این حال سپاهان مقابل شهرخودرو در بیشتر پارامترهای فوتبالی از جمله تعداد و دقت پاس و تعداد شوت ضعیف‌تر از شاگردان گل‌محمدی عمل کرد اما در زدن ضربات آخر و خلق موقعیت جدی بهتر نشان داد، هرچند دقت کافی برای بهره بردن از آن را نداشت. در واقع مشکل همیشگی سپاهانی‌ها یعنی نداشتن پلن جایگزین برای مواقع لزوم و گره خوردن کار، در این بازی باز هم نمود پیدا کرده و زردپوشان اصفهانی نتوانستند موقعیت گلزنی چندانی خلق کنند و اندک موقعیت‌های خلق شده نیز بی‌حاصل از دست رفت. سرگردانی خط میانی سپاهان و نداشتن نظم تاکتیکی این تیم در دقایق زیادی از بازی، باعث شد تا تیم امیر قلعه‌نویی عملاً در فاز هجومی آن بُرندگی و کارایی همیشگی را نداشته باشد و بیشتر حملات این تیم بی‌هدف بوده و با بی‌دقتی مهاجمان روبه‌رو شد.

سپاهانی‌ها در فاز دفاعی اما عملکرد خوبی داشتند. خط دفاعی سپاهان در این بازی دقایق زیادی را تحت فشار قرار گرفت، اما سوپرواکنش‌های نیازمند باعث شد تا دروازه سپاهان بسته بماند و تک گل شهرخودرو روی جای‌گیری اشتباه مدافعان رقم خورد.

در آن سو، تیم شهرخودرو اما بازی روان و قابل تحسینی را به نمایش گذاشت. شاگردان گل‌محمدی در هر 2 فاز تهاجمی و دفاعی عملکرد خوبی داشته و نشان دادند یکی از بهترین‌های حال حاضر لیگ برتر هستند؛ هرچند نتوانستند امتیاز کامل این دیدار خانگی را از آن خود کنند. بازیکنان شهرخودرو تلاش می‌کردند تا با استفاده از توپ‌های برگشتی، حرکات ترکیبی، پاس‌های عمقی و سانتر از جناحین به گل برسند، اما عملکرد دفاعی بدون نقص سپاهان آنها را ناکام گذاشته و در نهایت با وجود در اختیار داشتن مالکیت بیشتر بازی، با یک امتیاز زمین را ترک کردند.

لیگ برتر فوتبال| تلاش پرسپولیس و صنعت نفت برای رسیدن به سپاهان/ صف مدعیان طولانی‌تر می‌شود؟کارشناسی داوری دیدار شهر خودرو - سپاهاندرگیری قلعه‌نویی با خبرنگاران و عوامل هیئت فوتبال خراسان رضوی به خاطر حضور پسرش/ پاسخ‌های سربالای سرمربی سپاهان

گل‌محمدی: داور باید به خاطر ضایع کردن حق تیم ما بازخواست شود

سرمربی تیم فوتبال شهر خودروی مشهد به انتقاد شدید از قضاوت دیدار تیمش مقابل سپاهان پرداخت و تأکید کرد، حق سرخپوشان میزبان در این مسابقه ضایع شده است.

یحیی گل‌محمدی پس از تساوی یک - یک شاگردانش مقابل تیم فوتبال سپاهان اصفهان اظهار داشت: فکر کنم شما (خبرنگاران) بیشتر از من به خاطر اتفاقات بازی عصبانی هستید. می‌توانم بگویم که بازی تقریباً یکطرفه بود و تیم حریف کلاً دو بار به دروازه‌ ما نزدیک شد و روی کرنر هم به گل رسید. ما برخلاف جریان بازی گل خوردیم، اما بعد از آن تمرکزمان را حفظ کرده و کنترل بازی را در دست گرفتیم.

وی در ادامه افزود: با پاس‌های کوتاه بیشتر سعی کردیم به دروازه حریف برسیم و برای این کار حوصله زیادی به خرج دادیم که در نهایت هم به خواسته خود رسیدیم. البته می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم به ثمر برسانیم. در هر صورت مسابقه‌ای را که خیلی راحت می‌توانستیم ببریم، مساوی شد آن هم به خاطر یکسری اتفاقاتی که واقعاً کنترل آن از دست ما خارج است. این همه تلاش می‌کنید و تیم را برای یک مسابقه بزرگ آماده می‌کنید، اما با وجود اینکه خیلی خوب هم بازی می‌کنید جدا از زدن گل پنالتی هم می‌گیرید، داور آن را نمی‌گیرد.

سرمربی تیم فوتبال شهر خودرو که از قضاوت داور مسابقه بسیار عصبانی بود، یادآور شد: این شکل داوری واقعاً دردآور است و برای تیم داوری که تنها کسانی بودند که پنالتی‌های خیلی واضح ما را ندیدند، متأسفم. برای تیم داوری خصوصاً بیژن حیدری متأسفم. اسم این ندیدن را اشتباه نمی‌گذارم و اصلاً آن را اشتباه نمی‌دانم، بلکه باید داور را بازخواست کرد که چرا خیلی راحت حق یک تیم را به راحتی ضایع کرد. از داور بازی صد درصد به کمیته داوران شکایت خواهیم کرد. از حیدری و تیمش شکایت می‌کنیم تا جوابگوی این همه جوان زحمتکش باشد، آنهم جوانان تیمی که از بخش خصوصی هزینه می‌کند.

گل‌محمدی تصریح کرد: این مسائل واقعاً دردناک است و در اینجا جا دارد از هواداران تشکر کنم. آنها فوتبال خوبی را دیدند، اما ناراحت هستند که حق تیم‌شان ضایع شد. فقط می‌توانم از هوادارانی که به ورزشگاه آمدند تشکر کنم، اما بخشی از سکوها خالی بود. بعضی وقت‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که از دست ما خارج است و مسئولان استانی هم خیلی علاقه ندارند که این تیم موفق باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تیمی مثل استقلال قبل از بازی تیمش بهای بلیت بازی خود را برای هواداران کاهش می‌دهد تا 60 هزار تماشاگر به ورزشگاه بیایند، اما اینجا برای این بازی مهم ما بلیت را گران می‌کنند تا خیلی از هواداران نتوانند به ورزشگاه بیایند. واقعاً این مسئله جای تاسف برای مسئولان استان دارد. چنین مسائلی برای همه از جمله خودم بی‌انگیزگی به وجود می‌آورد. به خاطر مردم شهر مشهد می‌خواهیم که مسئولان استقلال توجه بیشتری به تیم شهر خودرو داشته باشند. واقعاً جای تأسف دارد و نام این بی‌توجهی را نمی‌دانم چه بگذارم.

انتهای پیام/170/ ت

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس در دور رفت لیگ برتر یک بر صفر به سپاهان باخت که در آن دیدار یحیی گل محمدی سرمربی تیم بود و اوسمار ویرا نقش دستیار اولش را بازی می کرد. 

پرسپولیس چهارشنبه آینده باید انتقام آن شکست را در تهران بگیرد کاری که رقیب دیرینه یعنی استقلال با سپاهان کرد و در تهران با یک گل انتقام شکست اصفهان را گرفت.

البته ویرا باید قبل از آن تیمش را به مصاف آلومینیوم اراک بفرستد.

حریفی که در اولین بازی دور برگشت پرسپولیس را شکست داد و اتفاقاً آن دیدار اولین دیداری بود که اوسمار ویرا به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس می نشست.

در واقع مربی برزیلی سرخپوشان پایتخت دو دیدار انتقامی را در دو جام مختلف مقابل آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان در پیش دارد. 

تیم‌هایی که در چند سال اخیر بیشتر از سایر رقبا پرسپولیس را شکست داده اند.

پرسپولیس سابقه شکست مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی را دارد و در زمان مربیگری سید مهدی رحمتی در این تیم، در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب آلومینیوم اراک شد. 

پرسپولیسی ها پارسال هم در لیگ برتر یک بار به سپاهان باختند اما در جام حذفی و در اصفهان ۴ بر ۲ این حریف پرمهره را شکست دادند. 

نکته مهم دیگر این که رضا درویش گفته بود بعد از بازی با سپاهان قرارداد اوسمار ویرا تمدید می شود که این مسأله هم نشان از اهمیت خاص این دو بازی برای سرمربی پرسپولیس دارد.

او می داند که در صورت پیروزی مقابل آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان مشکل خاصی برای تمدید نخواهد داشت اما شاید در غیر این صورت تردیدهایی در بحث تمدید قرارداد ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی سپاهان و استقلال آبی پوش ملاثانی‌ + پخش آنلاین
  • استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی
  • خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان
  • آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا
  • نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی
  • گزارش تمرین سپاهان؛ محمد دانشگر پا به توپ شد
  • دانشگر پا به توپ شد/ رقابت نیازمند و میرزازاد برای دروازه
  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • خط و نشان سیاوش اکبرپور برای سپاهان!