Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:24:34 GMT

درخواست ۳۸ مورد استیضاح در مجلس دهم

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۹۱۶۹

درخواست ۳۸ مورد استیضاح در مجلس دهم

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در مجلس دهم درخواست ۳۸ مورد استیضاح مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، علی اصغر یوسف‌نژاد در حاشیه جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی از تعداد استیضاح‌های مطرح شده در مجلس دهم پرداخت و گفت: در مجلس دهم وزیر آموزش و پرورش ۴ بار، وزیر اقتصاد ۳ بار، وزیر نیرو ۴ بار، وزیر راه و شهرسازی ۳ بار، وزیر علوم ۳ بار و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴ بار استیضاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ۶ بار، وزیر جهاد کشاورزی ۴ بار، وزیر نفت ۲ بار، وزیر صنعت و معدن و تجارت ۲ بار، وزیر ورزش ۲ بار، و وزیر خارجه ۱ بار استیضاح شدند که به طور کلی در مجلس دهم ۳۸ مورد استیضاح داشتیم.

یوسف نژاد گفت که وزرای ارتباطات، اطلاعات، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان و دفاع در مجلس دهم استیضاح نشدند.

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین اظهار کرد: از درخواست ۳۸ استیضاح مطرح شده دو مورد به رای عدم اعتماد منجر شد که مربوط به آقایان کرباسیان و ربیعی بود، ۴ مورد به ادامه خدمت منجر شد که برای آخوندی ۲ بار ، برای آقای ربیعی و حجتی هر کدام یک بار بود. همچنین چهار مورد استعفا داشتیم که شامل آقایان بطحایی، آخوندی، حجتی و شریعتمداری می‌شود.

یوسف‌نژاد در پایان یادآور شد: در حال حاضر استیضاح زنگنه وزیر نفت، رحمانی فضلی وزیر کشور و حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون‌ها در حال بررسی است.

وی درباره‌ استیضاح وزیر ورزش و جوانان گفت که هنوز به هیات رئیسه داده نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استيضاح مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد