Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@20:14:03 GMT

منتظر شنیدن «غلط کردی» و به «جهنم» باشیم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۹۲۶۶

منتظر شنیدن «غلط کردی» و به «جهنم» باشیم؟

عصرایران؛ مصطفی داننده- بعد از پایان آخرین نطق پروانه سلحشوری در مجلس دهم، برخی از نمایندگان اصول‌گرا صدای خود را بلند کردند که این چه سخنرانی است؟ یکی گفت:«کسی که خودش در انتخابات ثبت نام نکرده است تمام مقدسات  نظام را زیر سوال می برد.»

دیگری فریاد زد:«نمی شود هر کسی هر غلطی دلش خواست انجام بدهد» نماینده‌ای داد زد که:«به جهنم که ثبت نام نکرده است نمی شود که به بقیه توهین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در پارلمان دهم زیاد شاهد اینگونه رفتارها نبودیم. نمایندگان این مجلس که بیشتر اعتدالیون دو جناح اصول‌گرا و اصلاح طلب بودند زیاد اهل غلط کردن و به جهنم نبودند. حالا اما آنهایی که در جامعه به تندروی مشهور هستند، هوس مجلس کرده‌اند.

این افراد زیاد اهل این نیستند که جواب سخنرانی و استدلال را با منطق و سخنرانی دیگری جواب بدهند. آنها صدای خود را بلند می‌کنند، داد می‌زنند و محکم روی میز می‌کوبند.

به نظر می‌رسد دیگر باید گوش‌هایمان به این ادبیات عادت کند. در مجلس‌های هشتم و نهم که تازه از راه رسیده‌ها به پارلمان راه پیدا کرده بودند وقتی پیچ رادیو را می‌چرخاندی این ادبیات را می‌شنیدی. ادبیات طلبکارانه‌ای که همیشه حق را به خود می‌هد.

تاریخ از این رفتارها زیاد به خود دیده است. در مجلس اول مهندس بازرگان، هاشم صباغیان و علی‌اکبر معین‌فر طعم این گونه رفتارها را به خوبی چشیده‌اند. مرحوم هاشمی رفسنجانی که در آن زمان عهده دار ریاست مجلس شورای اسلامی بود در خاطرات خود به  ماجرا کتک خوردن صباغیان اشاره می‌کند و می‌‍‌نویسد«سه شنبه ۱۰ آبان ۱۳۶۲ در جلسه‌ علنی‌، آقای‌ [هاشم‌] صباغیان‌ [نماینده‌ تهران‌] در نطق‌ پیش‌ از دستور، با مظلوم‌ نمایی‌، جریان‌ برخورد روز جمعه‌ را گفت‌ و آخر صحبت‌ او آقای‌ قره‌باغ‌ دخالت‌ کرد و دعوایشان‌ شد. به‌کتک‌ کاری‌ رسید. تریبون‌ را قطع‌ کردم‌ و پخش‌ از رادیو قطع‌ شد. آقایان‌ [علی‌ اکبر] معین‌فر و [هاشم‌] صباغیان‌ را به‌ اتاقی‌ منتقل‌ کردند و تحت‌ حفاظت‌ گرفتند. جلسه‌ را دوباره‌ شروع‌ کردم‌ وبرای‌ مردم‌ ماجرا را مختصرا توضیح‌ دادم.»

مرحوم فخر الدین حجازی، هم داستان حمله هادی غفاری به معین فر در مجلس را در قالب شعر کوتاهی اینگونه به نظم روایت می‌کند:« معین‌فر مقاوم چو پیلان مست/ به این سوی و آن سوی می‌برد دست/که ناگاه غفاری خشمگین/ برآورد دستانش از آستین/ بزد مشت بر کله چاق تن/ که خون از سرش گشت فواره زن»

از این نمونه‌ها بسیار است که در این نوشتار نمی‌شود به همه آن پرداخت. مجلس یازدهم هم احتمالا شاهد اینگونه رفتارها خواهیم بود. کافی است نگاهی به ثبت نام کنندگان این مجلس بیندازیم. افرادی که به احتمال زیاد تایید صلاحیت می‌شوند و با توجه به عملکرد پرانتقاد دولت دوم روحانی و مجلس دهم به پارلمان یازدهم راه پیدا می‌کنند.

   مجلس یازدهم می‌تواند کلید بازگشت تندروها به صحنه سیاست ایران باشد. باید دوباره عادت کنیم به دادن زدن و فریاد زدن. بد نیست آقای محمد رضا عارف به عنوان رییس فراکسیون امید در مورد عملکرد خود توضیح و پاسخ این سوال را بدهد که چرا دوباره تندروها امیدوار به حضور در مجلس شده‌اند؟

_____________________________

بیشتر بخوانیم:

متن کامل سخنرانی سلحشوری در مجلس درگیری در مجلس/ پایداری ها علیه پروانه سلحشوری

____________________________________

لینک کوتاه: asriran.com/002wpP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجلس پایداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئال تهدید شد: جهنم سرخ منتظرتان است!‏
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • آقای اوسمار نقد را ول کردی نسیه را چسبیدی | حسرت بزرگی خوردم بابت دوبار از دست دادن برتری دوگله
  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • (ویدئو) واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند (فیلم)