Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@13:56:48 GMT

معاون وزیر راه: مسکن گران نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۹۷۳۲

معاون وزیر راه: مسکن گران نمی شود

به گزارش صدای ایران محمود محمودزاده اظهار کرد: اگر مسکن را به شکل جداگانه از سایر حوزه‌ها بررسی کنیم به یک نتیجه مشخص می‌رسیم اما تحولات بازار مسکن همیشه تحت تاثیر بازارهای ثانویه قرار دارد و همواره در سال‌های گذشته این‌گونه بوده است.

وی افزود: در حال حاضر برای گران شدن مسکن هیچ دلیل فنی و علمی نداریم ولی اگر تحت تاثیر بازارهای دیگر قرار گیرد بحث جداگانه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال برآورد این است که مسکن از ثبات برخوردار خواهد بود تا پایان سال بتوانیم برنامه‌های جدید را برای کنترل آن ارایه کنیم.

سامانه املاک و اسکان از سال آینده اجرایی می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در حال کار بر روی سامانه املاک هستیم که امیدواریم تا پایان سال تمام شود. سپس بحث بارگذاری را با دستگاه‌های ذی‌ربط دیگر انجام می‌دهیم و انشاءالله از ابتدای سال آینده، فعالیت سامانه وارد مرحله اجرایی می‌شود.

به گفته محمودزاده، هرچقدر بازار مسکن و ساختمان رونق داشته باشد برای اقتصاد کشور خوب است؛ چرا که مسکن حوزه‌ای پیشران است. اما درخصوص این احتمال که رشد معاملات منجر به افزایش قیمت شود باید بگویم با توجه به حجم ساخت‌وسازی که در کشور شروع شده و افزایش خواهد یافت امیدواریم بتوانیم بازار را مدیریت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طرح اقدام ملی بخش خصوصی فعال می‌شود. باقی‌مانده مسکن مهر نیز که تعداد قابل توجهی است در ماه‌های اخیر تحویل متقاضیان شده و ۱۴۰ هزار واحد آماده است که اگر مسائل انشعابات آن حل شود قابل واگذاری است. همکاران ما با تمام توان کار می‌کنند که واحدهای آماده را تحویل می‌دهند.

محمودزاده درباره میزان پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن گفت: پیشرفت پروژه‌ها در استان‌های مختلف، متفاوت است و احتمالا اواسط دی‌ماه، میانگین پیشرفت را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه‌ها از جمله آموزش و پرورش، وزارت دفاع و دیگر تفاهم‌نامه‌ها که در شرف امضا است برای تولید و عرضه مسکن گفت: با این اقدامات امیدواریم بتوانیم تاثیر تعیین‌کننده‌ای روی بازار مسکن بگذاریم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مسکن صدای ایران بازار ساختمان شهرسازی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مرتضی باغبانی اظهار داشت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک افزود:در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک(محدوده و حریم شهر) بیش از 284 هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده 9 قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضایی و تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم ‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: همچنین افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد