Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@05:54:37 GMT

نگرانی برای کمبود داروی آنفلوآنزا وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۹۷۶۶

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا دهقانی با اشاره به وضعیت مطلوب یزد در بحث تأمین داروهای مورد نیاز، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا ۱۶ آذر ماه یک‌هزار و ٢٣٩ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در این استان شناسایی و از این تعداد ٥٥٠ نفر با دستور پزشک در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی نمونه گیری از 230 مشکوک به آنفلوآنزا را یکی از اقدامات انجام شده در علوم پزشکی یزد دانست و افزود:‌ از 230 نفر نمونه گیری شده 62 نفر نمونه مثبت و شش مورد نیز از موارد مثبت، «فوت شده» و «اچ وان ان وان» مثبت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد به نقل از  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی آمده: ضروری است تا مردم همچنان نکات بهداشتی و پیشگیری را رعایت کنند تا از ابتلا به این بیماری پیشگیری شود.

وی گفت: ایجاد بار روانی مثبت و عدم انتشار اخبار منفی پیرامون این بیماری از رسانه‌های سطح استان نقش مهمی در آرامش روانی جامعه نسبت به این مهم ایفا می‌کند.

دهقانی در پایان سخنان خود با اشاره به این‌که ویروس آنفلوآنزا در حال خروج از کشور است، خاطرنشان کرد:‌ مردم به هیچ عنوان نباید نگران کمبود داروی این بیماری باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان یزد آنفلوآنزا علوم پزشکی شهید صدوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد

  شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وسعت سیل اخیر در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نوپا بودن دانشکده علوم پزشکی چابهار، خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم مدیریتی دانشکده باعث شده تاکنون هیچ موردی از اپیدمی و طغیان بیماری در مناطق سیل زده پدیدار نشود و گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی از سوی وزارت بهداشت نیز عملکرد این دانشکده را فوق‌العاده اعلام کرده است.

  عرشی گفت: علی رغم مشکلات گذشته در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، دو بارندگی منجر به سیل در آن منطقه و همچنین خسارات وارده به برخی زیرساخت‌های بهداشتی، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت به خصوص در مناطق روستایی، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته و وقفه‌ای در برنامه‌های مراقبتی ایجاد نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا