Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@00:58:15 GMT

جزئیات طرح تشکیل استان تهران جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۰۴۳۲

جزئیات طرح تشکیل استان تهران جنوبی

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح تشکیل استان تهران جنوبی دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

طرح تشکیل استان تهران جنوبی به امضای ۱۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ وکلای ملت در این طرح اعلام کرده اند که به منظور ساماندهی وضعیت نابسامان استان تهران که بیش از ۱۵ میلیون جمعیت را در درون خود جای داده، این طرح را مطرح کرده‌اند؛ نمایندگان اعلام کردند از طرفی این نابسامانی در شرایطی است که ادارات کل استان تهران نمی‌توانند به شهرستان‌های محروم جنوبی به طور کامل رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: طرح تشکیل استان تهران جنوبی اعلام وصول شد

طراحان این طرح همچنین تاکید کردند که از طرفی دیگر شهرستان‌های جنوبی تهران از نظر قومیت هم با کل استان هم همخوانی ندارند؛ اکثریت اهالی شهرستان‌های مورد اشاره آذری زبان، کرد زبان و لر زبان هستند ولی اکثریت جمعیت استان تهران فارس این در حالی است که اکثریت جمعیت استان تهران فارس زبان هستند؛ همچنین با وجود اینکه شهرستا‌ن‌های ذکر شده صنعتی هستند، کمترین توجهی به آنها نمی‌شود.

این طرح از سوی حجت السلام و المسلمین نوروزی نماینده تهران و رباط کریم، سالک کاشانی نماینده اصفهان، جعفرزاده ایمن آبادی نماینده  گیلان و رشت، بابایی صالح نماینده قزوین و بویین زهرا، نیکفر لیالستانی نماینده سیاهکل و لاهیجان، امیرحسین خانی نماینده طبس، محمودی شاهنشین، حمدالله کریمی نماینده کردستان، نیک زادی پناه نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر، شیویاری نماینده آذربایجان شرقی و میانه، لاهوتی نماینده  گیلان و رشت، جمالی سوسفی نماینده گیلان و رودبار، اکبریان، شریعت نژاد، سیدحمیدرضا کاظمی نماینده  لرستان و پلدختر، عابدی نماینده اصفهان مطرح شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تهران جنوبی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه هشتم نماینده ایران در جام جهانی پاراتیراندازی

در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که‌ در کره جنوبی در حال برگزاری است، رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان R2 کلاس SH1، در مرحله مقدماتی با کسب ۶۱۷ امتیاز راهی مرحله فینال شد و در جایگاه هشتم قرار گرفت.

این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکار ( ۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

ساره جوانمردی، رقیه شجاعی، نسرین شاهی، محمدرضا میرشفیعی و فائزه احمدی نمایندگان ایران در جام جهانی هستند.

هدایت این تیم را حسین امیری بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • جایگاه هشتم نماینده ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی