Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی ذوالفقار کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی کشور در بودجه سال آینده، اظهار کرد: پیش بینی مصارف دولت در طول یک سال برعهده بودجه است؛ همچنین بودجه یک برنامه مالی برای کنترل دخل و خرج آینده در کشور است.

وی ادامه داد: اهداف بلند مدت، کوتاه مدت و برنامه‌ها طی یک زمان معین بر عهده بودجه است و آن می‌تواند مسیر حرکت در کشور را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس اقتصادی در خصوص بخش‌های مختلف بودجه، گفت: بودجه عمومی دولت شامل ۲ بخش است که بخش اول مربوط به پیش بینی دریافت‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم در سال مالی قانون بودجه و بخش دوم مربوط به پیش بینی پرداخت‌ها از محل درآمد‌های عمومی و خصوصی برای اعتبارات عمرانی و جاری می‌شود.

ذوالفقار تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا برای موفقیت در برابر این کشور طرح کاهش وابستگی به درآمد‌های دولت به نفت باید به طور جدی بررسی و مورد بحث قرار بگیرد، زیرا در این صورت میزان مقاومت اقتصاد ایران در برابر تحریم‌های بین المللی به طرز باور نکردنی بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:آخوندی:یکی از راه‌های پرداخت بدهی دولت واگذاری اوراق بدهی است /سیف: 80 هزار میلیارد تومان کل بدهی سیستم بانکی و بانک مرکزی 

این کارشناس گفت: چندی پیش اعداد و ارقامی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شد که نشان می دهد منابع عمومی عملکرد بودجه طی سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷ رشد ۲.۴ برابری را تجربه کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: مدتی پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد که سال آینده فروش نفت خام خود را به حداقل می‌رسانیم تا وابستگی به نفت در بودجه سال آینده به پایین‌ترین حد خود برسد. وابستگی بودجه به نفت در امسال ۲۷ درصد و سال آینده ۱۴.۵ درصد عنوان شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدرضا یحیوی، در این باره اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور