Web Analytics Made Easy - Statcounter

داروشناسی و داروسازی از جمله صنایعی است که در دنیای اسلام و تمدن برآمده از آن، رونق بسیار زیادی یافت و دیرتر از دیگر علوم از نوآوری، جذب و پیشرفت باز ایستاد. این علم در گذر زمان، از یک سو با پزشکی و درمانگری و از سوی دیگر با صنعت، تجارت و کشاورزی و در نهایت با ماوراء الطبیعه و علوم رمزی رابطه تنگاتنگی برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ابویوسف یعقوب الکندی فیلسوف و پزشک نام آور قرن سوم قمری، در ترجمه و جذب علوم مختلف به دنیای اسلام نقش آفرینی کرده و در این فرایند بسیار حائز اهمیت بوده است. او ۲۸ اثر پزشکی دارد و رساله قرابادین (کتاب حاضر) جزو آثار پزشکی منتسب به وی است.

نسخه منحصر به فرد این رساله را محقق برجسته مارتین لوی تصحیح کرده و به زبان انگلیسی برگردانده است. در مجموع، در این کتاب تصویر کاملی از داروشناسی در پگاه تمدن اسلامی ارائه شده است. تصویری که زمینه را برای محققان تاریخ پزشکی و مردم شناسی فراهم می آورد تا جایگاه ملل مختلف از جمله ایران را در نضج گیری این علم روشن تر سازند و به پژوهشگران پزشکی کمک می کند تا داده های فیلسوف پزشک عرب و اطلاعات گسترده ای را که مصححان از کشورهای مختلف به دست آورده اند، به محک آزمایش و تجربه بگذارند.

قربان بهزادیان‌نژاد از مترجمان پر کار سالهای اخیر حوزه کتابهای پزشکی است که پیش از این،‌ ۱۴ عنوان کتاب از او دیگر تالیف، ترجمه‌ و منتشر شده است. این اثر پانزدهمین کتاب این استاد سابق دانشگاه تربیت مدرس مترجم آثار تاریخ جنون و طاعون، در حوزه پزشکی است.

 کتاب‌های منتشر شده وی طی سال‌های اخیر عبارتند از:
 آنتی بیوتیک ها و درمان بیماریهای عفونی (انتشارات بنی صالح)، ایمنی و عفونت، (انتشارات مهراوش)، کنترل کیفیت در آزمایشگاه میکروبیولوژی،‌ (انتشارات مهراوش)، پزشکی اسلامی در دوره میانه، امیلی ساواژ اسمیت و پیتر ای‌پورمن، (انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام)، طاعون و افول تمدن اسلامی، مایکل دالس، (انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام)، تاریخ جنون در جامعه اسلامی، دوره میانه مایکل دالس میانه، (انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام)، نوسازی پزشکی در کشورهای شرقی، هرمز ابراهیم نژاد، (انتشارات روزنامه اطلاعات)، نوسازی پزشکی و بهداشت در ایران دوره قاجار، هرمز ابراهیم نژاد، (انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام)، پزشکی و اسلام در هند مستعمره، سیما علوی، (انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام)، پزشکی و سنت علمی در تمدن اسلامی، پیتر ای پورمن، (انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام)، پزشکی و علوم زیستی در تمدن اسلامی، پیتر ای پورمن، (انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام)، اندیشه جهانی و آزادی باورها در پزشکی تمدن اسلامی، ماکس مایرهوف، (انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام)، رساله قرابادین الکندی، مارتین لوی، (انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام)، اخلاق پزشکی امروزی با همکاری صادق ربانی (انتشارات دانشگاه تهران).
از این مترجم همچنین شرح رساله قرابادین سمرقندی و تاثیر پزشکی عربی بر اروپای دوره میانه آثار مارتین لوی در دست انتشار است. همچنین سه کتاب پزشکی اسلامی در دوره میانه، طاعون و افول تمدن اسلامی و تاریخ جنون در جامعه اسلامی دوره میانه نیز تاکنون به چاپ دوم رسیده اند.

برچسب‌ها تازه های نشر علوم پزشکی ترجمه کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تازه های نشر علوم پزشکی ترجمه کتاب تازه های نشر علوم پزشکی ترجمه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی

کتاب‌های فروشگاه شعبه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی به مدت یک هفته با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی؛ همزمان با فرارسیدن اردیبهشت و مناسبت‌های ادبی و فرهنگی این ماه همچون بزرگداشت روز سعدی و نثر فارسی، شیخ بهایی، شیخ صدوق، شیخ کلینی و روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی کتاب‌های شعبه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی با تخفیف 15 درصدی عرضه می‌شود.

علاقه مندان از تاریخ یکشنبه، 9 اردیبهشت به مدت یک هفته می‌توانند با مراجعه به فروشگاه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی از تخفیف 15 درصدی برخوردار شوند.

انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟

این در حالی است که در چند روز گذشته انتشار تعطیلی این شعبه از فروشگاه‌های انتشارات علمی و فرهنگی حواشی را برای این نشر ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟