Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@12:56:14 GMT

۶۰ هزار هکتار گندم و جو در گنبدکاووس کشت شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۱۳۸۰

۶۰ هزار هکتار گندم و جو در گنبدکاووس کشت شد

غلامعلی نورا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از سطح کشت شده فعلی ۴۰ هزار هکتار گندم و ۲۰ هزار هکتار جو می‌باشد که باتوجه به بارش بین ۶ تا ۱۰ میلی متری باران در ۴۸ ساعت گذشته، شرایط برای ادامه کشت این دو محصول در گنبدکاووس فراهم است.

وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده برای کشت گندم و جو در سال زراعی جاری در گنبدکاووس بیان داشت که تا الان کشاورزان این شهرستان برای کاشت  افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار گندم و ۲۲ هزار هکتار جو با مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس و مراکز خدمات آن قرارداد منعقد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نورا ادامه داد باتوجه به زمان باقی مانده برای کشت گندم و جو که معمولا در منطقه گنبدکاووس تا پایان آذرماه می باشد و نیز باتوجه به مساعد بودن شرایط اقلیمی و رطوبت کافی در زمین، سطح کشت این دو محصول در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: آن دسته از کشاورزان گنبدی بویژه کشاورزان مناطق شمالی این شهرستان که زمین آنها رطوبت کافی برای کشت گندم و جو ندارد، نیز می‌توانند کشت این دو محصول را به صورت انتظاری انجام داده و منتظر بارش باران باشند زیرا با اولین بارش و رسیدن رطوبت به دانه، گندم و جو سبز می‌شود. 

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین از پایان مهلت کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: شرایط رطوبتی برای کشت این محصول فراهم نیست و کشاورزان می‌توانند درصورت تمایل، در دهه سوم دی ماه امسال نسبت به کشت این محصول اقدام نمایند.

نورا افزود: امسال کشاورزان گنبدی برای کشت حدود ۱۳ هزار هکتار دانه روغنی کلزا قرارداد منعقد کردند که تا الان حدود هفت هزار هکتار آن کشت شده و درصورت فراهم شدن شرایط می‌توانند نسبت به ادامه کشت اقدام نمایند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم استان گلستان در کشت سه محصول پاییزه بویژه گندم است که در دو سال اخیر رتبه اول تولید این محصول استراتژیک را در کشور داشته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان گلستان بارش باران دی ماه زمین هکتار قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران