Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:22:53 GMT

چه کسانی مجاز به بوتاکس هستند/شرط سنی افراد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۱۵۳۸

چه کسانی مجاز به بوتاکس هستند/شرط سنی افراد

امینی آمالی، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برای استفاده از بوتاکس هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، اما برای برخی افراد مثل زنان باردار، دوران شیر دهی مادر، افرادی که داروهای خاص استفاده می کنند و...، منع بوتاکس وجود دارد که این ممنوعیت ها را پزشک متخصص در اختیار بیمار قرار می دهد.

وی با عنوان این مطلب که بوتاکس در ابتدا برای جنبه های درمانی وارد شد، افزود: بعد از اینکه مشخص شد همراه با جنبه های درمانی بوتاکس، زیبایی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد، گرایش به استفاده از بوتاکس برای زیبایی نیز شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص گوش و حلق و بینی، به کاربردهای درمانی بوتاکس اشاره کرد و گفت: اسپاسم های حنجره با بوتاکس درمان می شود، همین طور اسپاسم های عضلات و خیلی از سردردهای میگرنی به واسطه بوتاکس درمان می شود.

آمالی ادامه داد: با توجه به اینکه بوتاکس اثر موقت روی انتقال جریان عصبی بر روی ناحیه ای که عضله را فلج می کند، بعد از ۴ تا ۶ ماه به پایان می رسد و فرد می تواند مجدد از بوتاکس استفاده کند.

وی، یکی از مزیت های بوتاکس را اصلاح برخی رفتارهای فرد عنوان کرد و گفت: با انجام بوتاکس، یک سری از رفتارهای فرد مثل اخم کردن، فراموش می شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، در پاسخ به این سئوال که چه کسانی مجاز به استفاده از بوتاکس هستند، اظهار داشت: بوتاکس یک سم است که عضلات را فلج می کند، برای همین لازم است که افراد مجاز به این کار توسط پزشک متخصص شناسایی شوند و این گونه نیست که هر کسی بخواهد بوتاکس انجام دهد. 

کد خبر 4794002 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: بوتاکس دانشگاه علوم پزشکی تهران وزارت بهداشت ویروس آنفلوانزا آلودگی هوا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ریسک بیماری قلبی تجهیزات پزشکی ایدز چاقی علی اصغر پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیابت ژنتیک سعید نمکی سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه