Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اطلاعات شفاف در زمینه مبتلایان به HIV وجود ندارد، بیان کرد: حدس زده می شود تعداد کسانی که در کشور ما با ویروس HIV زندگی می کنند، ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر و در استان کرمان حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر باشند.

دکتر"مهدی شفیعی" امروز ۱۹ آذرماه در بازدید جمعی از خبرنگاران از مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کرمان اظهار کرد: هر دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز مشاوره بیماری های رفتاری دارد که خدمات مربوط به پیشگیری، مراقبت و درمان کامل HIV را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه این مراکز دو گروه مراجعه کننده دارند، افزود: افرادی که بعد از اطلاع رسانی رسانه، مطالعه و آگاهی درباره بیماری، احساس نگرانی کرده و می خواهند به سوالاتشان ‌پاسخ داده شود به مرکز مراجعه می کنند.

شفیعی با بیان اینکه گروه دیگر مراجعان افراد مبتلا هستند که ابتدا مشاوره شده، در صورت نیاز تست رایگان از آنها گرفته و بعد پرونده تشکیل می شود اظهار کرد: با انجام آزمایشات تکمیلی، فرد مبتلا به HIV تحت مراقبت و درمان قرار میگیرد و همه خدمات مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و درمان مبتلایان رایگان است.

مدیر گروه مبارزه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری به صورت تلفنی نیز مشاوره می دهد و افراد مختلف می توانند در ساعات اداری با شماره ۳۲۲۳۱۹۸۲ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه تلاش این است مبتلایان به ویروس HIV در مرحله ویروس بمانند و کنترل شود و به بیماری پیشرفته(ایدز) نروند گفت: چالشی که داریم این است که تعداد زیادی از افراد در معرض خطر یا مبتلا نمی دانند که به ویروس HIV مبتلا شده اند و زمانی مراجعه می کنند که مبتلا به بیماری شده اند.

وی افزود: در صورتی که کسی احساس نیاز کرد، به مرکز مراجعه کند و خدمات تخصصی و محرمانه دریافت می کند و نگرانی بابت هزینه وجود ندارد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اطلاعات شفاف در زمینه مبتلایان به HIV وجود ندارد، بیان کرد: حدس زده می شود تعداد کسانی که در کشور ما با ویروس اچ ای وی زندگی می کنند ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر و در استان کرمان حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر باشند.

وی افزود: با خدمات مراکز مشاوره یماری های رفتاری و اطلاع رسانی تقریبا ۵۰ درصد مبتلایان شناسایی شده و حدس می زنیم ۵۰ درصد ناشناس هستند.

شفیعی با اشاره به اینکه از ابتدای اپیدمی HIV در سال ۷۶ تاکنون در استان کرمان ۲۷۰ بیمار مبتلا فوت کرده اند، افزود: بعضی از این افراد غیربومی استان کرمان بوده و به دلیل اَنگ اجتماعی بیماری کوچ کرده بودند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: بیشترین میزان کسانی که در مراکز مشاوره زیرمجموعه دانشگاه شناسایی شده اند، جوانان و میانسالان هستند که البته در سال های اخیر سن ابتلا به "اچ آی وی" پایین آمده و اکنون جوانان و نوجوانان کانون خطر هستند.

شفیعی در ادامه بیان کرد: برنامه پیشگیری از انتقال HIV از مادر به نوزاد در کشور طراحی شده که مادران قبل از اقدام به بارداری از نظر این ویروس تعیین تکلیف بشوند که به این خیلی عمل نمی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای بیش از ۹۵ درصد مادران بارداری که به مراکز جامع سلامت آموزش و مراکز بهداشت مراجعه می کنند، تست سریع HIVانجام می شود که نتایج نشان می دهد خوشبختانه ویروس در جامعه خیلی گردش عمومی پیدا نکرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیماری ایدز اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در سال گذشته بیش از ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ هرمزگان گرفته شده است.

حسین قاسمی امروز هفتم اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۴۹ هزار تماس منجر به اعزام آمبولانس، ۱۶ هزار و ۷۱۱ مورد مشاوره و بیش از ۵۶ هزار مزاحمت تلفنی بوده است. 

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: سایر تماس‌ها نیز جهت پیگیری حوادث و بیماران بوده است که در همین رابطه باید اضافه کنم تمامی کارشناسان مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ هرمزگان کارشناس یا کارشناس ارشد رشته پرستاری یا رشته‌های پیراپزشکی هستند که به صورت کاملا تخصصی برای تریاژ تلفنی بیماران و مصدومان آموزش دیده‌اند.

دکتر قاسمی در پایان از تمامی مددخواهانی که با اورژانس تماس می‌گیرند درخواست کرد در هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵، ضمن حفظ خونسردی خود، اطلاعات لازم از قبیل، نوع بیماری، مصدومیت، تعداد مصدوم، سن بیمار، سابقه بیماری، آدرس دقیق و... را در اختیار همکاران ما در مرکز پیام بگذارند و به توصیه‌ها و مشاوره‌های آنها عمل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی