Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین رونمایی از پوستر نخستین رویداد (تجسمی )هنر معاصر سیریک در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان سیریک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سیریک، این مراسم با حضور فرماندار سیریک، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، جمعی از مسئولین دستگاههای فرهنگی شهرستان، دهیاران، هنرمندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« احمد جمالدینی »، فرماندار شهرستان سیریک با تاکید بر اهمیت و جای خالی یک جشنواره  با موضوع هنرهای تجسمی  گفت: امیدواریم با وجود فرصت کوتاهی که تا زمان برگزاری جشنواره باقی است، همه تدابیر به‌گونه‌ای اتخاذ شود که با حضور حداکثری صاحب‌نظران و هنرمندان فعال در این حوزه جشنواره‌ای شایسته و تاثیرگذار را شاهد باشیم.

 

وی با اشاره به لزوم جلب مشارکت حداکثری سازمان‌ها، ادارات ، نهادها و به ویژه شهرداریها  در برگزاری این رویداد و حمایت‌های فکری، علمی، سخت‌افزاری و مالی از آن ابراز امیدواری کرد که این جشنواره مقدمه‌ای بر فعالیت‌های گسترده‌تر در این حوزه و برگزاری پرشورتر  جشنواره های بعدی  باشد.

 

« حسین محسنی »، معاون هنری  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به اهمیت هنر بویژه هنرهای تجسمی گفت: هنرهای تجسمی قابلیت زیادی در ایجاد فضا و انتقال حس و پدید آوردن شرایط مساعد برای درگیر شدن مخاطب دارند که در حاشیه‌ هنرهای دیگر رشد می‌کنند.

 

وی افزود: گستردگی هنرهای تجسمی باعث می‌شود هیچ ساحتی از دسترس این هنرها دور نماندو حتی یک بررسی ساده‌ تجربی هم می‌تواند ردپای این هنرها را روی بینش، گرایش، رفتارهای انسان و ابزارها نشان دهد.

 

نخستین رویداد تجسمی  هنرهای معاصر سیریک با رویکرد فرهنگ بلوچ از نگاه معاصر  در رشته های هنر مفهومی، هنر پیشامدی، هنر اجرا، هنر فرایندی، هنر زمینی و هنر چیدمان همراه  باکارگاه های آموزشی با حضور اساتید مطرح حوزه هنرهای تجسمی از تاریخ 21 لغایت 23 آذرماه جاری در سیریک  برگزارمی شود.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد انتخابات مسجد مسجد روز دانشجو کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس هرمزگان مسجد بیرجند شهرستان سیریک نشست هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی به همت کمیته فرهنگی و اداره ارشاد اسلامی،  در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بهشهر برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در مصاحبه‌ای با بیان اینکه هنر در برگزاری چنین مراسماتی می‌تواند نقش سازنده ایفا کند گفت: این نمایشگاه می‌تواند نقش موثری را در هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره ایفا کند.

وی گفت شهرستان بهشهر با دارا بودن هنرمندانی با سابقه و برجسته در همه مراحل و برگزاری مراسمات ملی مذهبی تاثیر گذار بود و همچنین این بار هم گوشه‌ای از فعالیت خود را در راستای همین هدف به نمایش گذاشت.

آهنگر افزود: آنچه که باعث شد تا کنگره آیت الله کوهستانی در سطح ملی به خوبی تمام بدرخشد ایفای نقش هنرمندان بود که توانستند آیت الله کوهستانی را به مردم و جوانان دهه هشتادی و نودی معرفی کنند.

وی گفت هنرمندان با ذوق سلیقه‌ای که در هنر ایجاد می‌کنند باعث می‌شوند تا بازدید کننده‌ها با آثار هنری بیش از پیش به وجود شخصیت‌ها و این بار شهدای روحانی استان به محوریت آیت الله هاشمی نژاد پی ببرند.

گفتنی است: این کنگره قرار است با محوریت روحانی و دانشمند فاضل آیت الله شهید «عبدالکریم هاشمی نژاد» در ۱۵ اردیبهشت ماه سالجاری به میزبانی شهرستان بهشهر در راستای دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان مازندران برگزار شود.

دیگر خبرها

  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2