Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@19:46:25 GMT

پوند،دلار را عقب راند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۱۸۱۰

هر چند که تصمیم چین برای به تعویق انداختن افزایش تعرفه بر روی واردات برخی محصولات آمریکایی نظیر سویا و گوشت، احتمال به تعویق افتادن افزایش تعرفه بر روی محصولات چینی از طرف آمریکا را تقویت کرده است، با این حال لری کودلو، مشاور اقتصادی ترامپ گفته است اگر مذاکرات به نتیجه دلخواه نرسند، آمریکا مصمم به افزایش تعرفه های وارداتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سه روز دیگر در خصوص افزایش تعرفه روی محصولات وارداتی به ارزش بیش از ۱۵۶ میلیارد دلار از چین یا تمدید فعلی معافیت‌ها تصمیم گیری کند.

کازوشیگه کایادا، تحلیل گر ارشد بازار ارز در موسسه " استیت استریت" گفت: حس بازارها این است که هر دو طرف می خواهند از بیشتر شدن تنش ها خودداری کنند. بنابراین محتمل‌ترین سناریو این است که روند فعلی حفظ شود.

از سوی دیگر اما امره اشپایتسر، کارشناس بازار در موسسه " وست پاک" معتقد است که امکان اوچ‌گیری مجدد تنش ها وجود دارد: از سوی هر دو طرف ریسک هایی وجود دارد. بازارها هنوز نگاهی خوش بین به مساله اختلافات تجاری دارند و تحرکات اخیر به شما نخواهند گفت که دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد.

چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده‌اند که اکنون وارد هفدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می‌شود تا جایی که بانک جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال‌ آینده را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است. دو طرف طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه‌های اضافی کرده‌اند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۰۴ درصد کاهش در مقایسه با روز قبل و در سطح ۹۷.۵۷۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۱۲۶ دلار اعلام شد.

در حوزه برگزیت نیز حزب حاکم محافظه کار موفق شده است تا در نظرسنجی ها از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر به میزان ۱۴ درصد پیش بیافتد که پنج درصد بیشتر از نتایج نظرسنجی هفته های قبل است.  بوریس جانوسن، رهبر حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر فعلی وعده داده که در صورت پیروزی، پرونده برگزیت را به سرعت خواهد بست. از سوی دیگر اما جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر دادگفته است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای بار دوم برگزار خواهد کرد اما افزوده که در جریان این همه پرسی موضعی بی‌طرف اتخاذ خواهد کرد.

در آخرین دور از معاملات، پوند با افزایش ۰.۳ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۱۵۸ دلار مبادله شد. هر یورو نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز قبل به ۱.۱۰۶۸ رسید. هم‌چنین هر دلار آمریکا به ۱.۳۲۳ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۵۹۹ دلار سنگاپور مبادله شد.

آدام کول، کارشناس ارشد مسائل ارزی در موسسه " آر بی سی کپیتال مارکتس" گفت: هنوز نا اطمینانی هایی زیادی در خصوص آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا وجود دارد و نمی توان با قطعیت پیش‌بینی کرد که چه اتفاقی در نهایت رخ خواهد داد.  

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار به ۱۰۸.۵۹۹۵ ین رسید. ارزش ین پس از آن تقویت شد که رشد اقتصادی سه ماهه سوم سال ژاپن بسیار نیرومندتر از پیش بینی‌های قبلی ظاهر شد.  در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۶۴۹ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۳۸۵ یوان چین اعلام شد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GQu برچسب ها: پوند ، دلار ، ارز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پوند دلار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی روز یک شنبه در جمع خبرنگاران، به تغییرات قابل توجه کشاورزی استان در حوزه زراعت در سال ۱۴۰۳ اشاره و اضافه کرد: طبق برنامه الگوی کشت ابلاغی برای امسال سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی و برخی از محصولات صیفی و سبزیجات نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

به گفته وی در هدف گذاری انجام شده برای سال جدید، سطح زیر کشت محصولات زراعی در دیمزارها افزایش خواهد یافت، اما در مزارع آبی با توجه به برنامه ریزی که در زمینه کاهش مصرف آب کشاورزی در دست اجراست، سطح زیر کشت از ۱۹۱ هزار و ۴۸۷ هکتار به ۱۷۹ هزار و ۸۱ هکتار کاهش خواهد یافت.

فتحی با پیش بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در سالجاری، گفت: پارسال با تلاش بی وقفه کشاورزان و بهره برداران و اجرای طرح‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی و همت متخصصان و کارشناسان موفق به تولید چهار میلیون و ۴۳۸ هزار تن محصولات کشاورزی شدیم که از این میزان در حوزه زراعت ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۴۹ تن محصول تولید و به بازار مصرف عرضه شد که در برنامه تحولی امسال این میزان به ۲ میلیون و ۶۰۲ هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: افزایش تولید برنامه ریزی شده در حوزه زراعت با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، توسعه کشت گیاهان دارویی دیم، توسعه سطح زیرکشت آبی ناشی از اجرا و بهره برداری از طرح‌های آب و خاک در پایاب سدها و پایاب رودخانه مرزی ارس و آیدوغموش به میزان ۱۳ هزار هکتار و افزایش بهره وری عوامل تولید با اجرای کشاورزی حفاظتی، اصلاح الگوی کشت، به زراعی و به نژادی، مکانیزه کردن تولید و کاهش ضایعات، انتقال یافته‌های نوین پژوهشی و تحقیقاتی صورت خواهد گرفت.

فتحی با تاکید بر ضرورت تأمین مالی طرح‌های زیر بخش زراعت استان، یادآور شد: در این بخش یکهزار و ۹۱۹ میلیارد ریالی از طریق بخش دولتی و ۸۸ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال از طریق بخش خصوصی نیازمند بودجه است که طبق پیش بینی‌ها برای بخش خصوصی ۷۱ هزار و ۸۸ میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی و ۱۷ هزار و ۶۲۲ میلیارد از طریق آورده شخصی سرمایه گذار تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش سطح باغات و گلخانه‌های آذربایجان شرقی به ۱۲۱ هزار و ۷۹۱ هکتار در سالجاری، افزود: انتظار داریم یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۶۷۶ تن محصولات باغی، ۱۵۳ هزار و ۹۲۵ تن محصولات گلخانه‌ای و ۲۴ هزار و ۵۷۴ تن گیاهان دارویی در این راستا تولید شود که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش را تجربه خواهیم کرد.

فتحی از افزایش تولیدات باغی استان به میزان ۳۸۴ هزار تن برای رسیدن به تولید یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۷۵ تن در سال جاری خبر داد و گفت: برای تحقق این جهش تولید اجرای برنامه‌های مختلف پیگیری خواهد شد.

وی از اجرای تعداد هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی خارج از حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در سطح ۱۰ هزار و ۷۹ هکتار و با سرمایه گذاری یکهزار و ۴۵۲ میلیارد ریالی در حال اجراست و بیش از ۷۸ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال تسهیلات به این پروژه‌ها تخصیص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۰ هکتار پروژه گلخانه‌ای در این استان اجرا می‌شود، اضافه کرد: برای این طرح‌ها ۹۶ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۶۹ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته است.

کد خبر 6097633

دیگر خبرها

  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد