Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، حمیدزادبوم افزود: از 18 آذر ماه مذاکرات در کارگروه های مختلف شامل سرمایه‌گذاری و تجارت، گردشگری و بانک آغاز شده است و بر اساس نتایج کارگروه‌ها امروز ( 19 آذر ماه) پیش نویس همکاری‌های دو طرف در چارچوب کمیسیون مشترک آماده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پیش نویس در اجلاس کمیسون همکاری های مشترک توسط معاون نخست وزیر ازبکستان و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران امضا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حاشیه این اجلاس یک هیات تجاری از جمهوری اسلامی ایران از بخش خصوصی با طرف ازبکستانی ملاقات‌هایی خواهند داشت و علاوه بر این نمایشگاهی نیز با حضور ۳۵ شرکت ایرانی در محل هتل برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک در فضای در حدود 700 متر مربع برپا خواهد بود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: این نمایشگاه روز چهارشنبه افتتاح خواهد شد و پنجشنبه صبح وزیر صنعت، معدن و تجارت از آن بازدید خواهد داشت.

زادبوم در ادامه با اشاره به سفر پیشین معاون اول رئیس جمهور ایران و وزیر صنعت، معدن و تجارت به تاشکند برای حضور در اجلاس نخست وزیران شانگهای در این شهر، گفت: در آن سفر چند توافق دو جانبه بین ایران و ازبکستان انجام شد که یکی از آنها برگزاری نمایشگاهی در حاشیه کمیسیون این اجلاس برای نمایش توانمندی های صنعتگران ایرانی بود.

وی افزود: علاوه بر این در سفر قبلی به ازبکستان برای خرید گندم و کالاهای اساسی از این کشور نیز به توافق رسیدیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در این اجلاس کمیسیون‌های مشترک همکاری های ایران و ازبکستان تنها به سطح همکاری ها در بخش تجارت، صنعت و معدن معطوف نمی شود و شامل بخش های دیگری از جمله همکاری‌های بانکی، سرمایه‌گذاری در بخش بیمه و گمرک و همچنین نیرو، انرژی، و نفت و گاز نیز خواهد بود و در صددیم حجم مبادلات تجاری دو کشور را به میزان قابل قبولی ارتقا ببخشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تجارت وزیر صنعت معدن و تجارت ازبکستان گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

 سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم