Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:43:26 GMT

ظرفیت ثبت نام طرح مسکن ملی در ایلام تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۲۰۹۱

ظرفیت ثبت نام طرح مسکن ملی در ایلام تکمیل شد

علی اصغر کاظمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تکمیل ظرفیت ۱۰۰ درصدی سهم این استان در روز نخست ثبت نام این طرح، اظهار داشت: بر اساس اعلام سامانه ثبت نام طرح ملی مسکن در حال حاضر نیز ظرفیت دیگر شهرهای استان تکمیل شده است.

وی افزود: زمان آغاز ثبت‌نام در طرح مسکن ملی از ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۹ آذرماه آغاز و در کمتر از چند ساعت ظرفیت ثبت نام در ایلام به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت‌نام کنندگان پایش می‌شوند

کاظمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه ممکن از بخشی از ثبت نام کنندگان در مرحله اول طرح مسکن ملی از شرایط لازم برخوردار نباشند، گفت: شرایط ثبت‌نام کنندگان بر اساس قانون ساماندهی مسکن پالایش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود، تا پیش از پایان سال جاری، فرصت مجددی برای ثبت‌نام دیگر افراد واجد شرایط فراهم شود که فراخوان آن بعد از بررسی‌های لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

وی همچنین ساخت واحدهای مسکونی این طرح در استان را به صورت آپارتمان عنوان کرد و ادامه داد: متاهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه زمین این واحدها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت ۲ سال، در اقساط ۳۶ ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود، گفت: پس از اتمام ثبت‌نام و پالایش متقاضیان، اراضی موردنیاز طرح در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت تا نسبت به ساخت واحدهای طرح مسکن ملی اقدام شود.

با آغاز ثبت نام طرح مسکن ملی برنامه ریزی لازم برای احداث پنج هزار و ۴۹۲ واحد طرح مسکن ملی در این استان انجام شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۸ واحد از محل بازآفرینی شهری، یک هزار و ۶۷۳ واحد از منابع سازمان ملی زمین و مسکن و یک هزار و ۲۸۱ واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می شود.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی بودن از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

استان ایلام با ۱۰ شهرستان ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها استان ایلام ثبت نام تسهیلات راه و شهرسازی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام ثبت نام تسهیلات راه و شهرسازی مسکن استان ایلام ثبت نام تسهیلات راه و شهرسازی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان ساخت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.
مدیر کل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشورهای همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

کد خبر 6087463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام