Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مشاور شهردار تهران در توسعه درآمد پایدار از بررسی و تصویب 9 ماده از لایحه «درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری های کشور» در صحن مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ماده 10 این لایحه که برابری سهم شهرداری ها و دولت در قانون مالیات بر ارزش افزوده را به همراه دارد، به دلیل اختلاف تفسیری به کمیسیون مشترک ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا، سید مناف هاشمی در خصوص آخرین وضعیت لایحه «درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری های کشور» گفت: مواد یک تا 9 این لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شد. تصویب این مواد به تثبیت درآمد شهرداری ها کمک می کند و در نتیجه شهرفروشی را کاهش می دهد.  
مشاور شهردار تهران در توسعه درآمد پایدار در خصوص ماده 6 این لایحه بیان کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات این لایحه نیروی انتظامی را نسبت به دریافت 10 درصد از تعرفه، صدور و تمدید گذرنامه و گواهینامه رانندگی به عنوان عوارض «اقدام» موظف کردند که این عوارض به حساب شهرداری محل واریز می شود.
وی در خصوص ماده 6 این لایحه افزود: اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری مسافر و فروش بلیت در داخل کشور با وسایل نقلیه هوایی، زمینی (به استثنای ریلی) و دریایی می‌کنند مکلف می شوند، پنج درصد از بهای بلیت را با درج در بلیت و یا قرارداد (صورت – حساب) حسب مورد به عنوان عوارض شهرداری از مسافران اخذ و هر ماه حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری مبدأ سفر واریز کنند.
مشاور شهردار تهران ادامه داد: همچنین در ماده 6 تمامی خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌ها مشمول عوارض سالانه اعم از تولید داخلی یا وارداتی حسب مورد معادل سه در هزار قیمت فروش کارخانه (داخلی) و یا سه در هزار مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی می شوند.
هاشمی در خصوص ماده 7 لایحه «درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری های کشور» عنوان کرد: خزانه داری کل کشور موظف شد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از محل ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 8 اسفند 89 را با اصلاحات و الحاقات بعدی را هر ماه به حساب تمرکز وجه وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور) نزد خزانه داری کل کشور واریز کرده و سهم سایر ذی‌نفعان را به حساب درآمد عمومی واریز کند.
وی تصریح کرد: طبق ماده 8 این لایحه پارک های حاشیه ای کنار خیابان ها باید طبق مصوبه شورای اسلامی شهر عوارض پرداخت کنند. شوراهای شهر با مصوبه شورای عالی ترافیک می توانند برای طرح ترافیک که در محدود قانونی شهرها اجرا می شود، عوارض تعیین کنند. همچنین بارنامه هایی که از داخل شهر صادر می شود، شامل 20 هزار ریال عوارض بارنامه به شهرداری محلی می شود.  
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، مشاور شهردار تهران در توسعه درآمد پایدار با اشاره به ماده 9 این لایحه تصریح کرد: طبق این لایحه یک درصد از مالیات های مستقیم کشور به شهرداری شهرهایی با جمعیت کمتر از 250 هزار نفر تعلق می گیرد.
هاشمی عنوان کرد: در ماده 10 که به نوعی سهم شهرداری ها و دولت در قانون مالیات بر ارزش افزوده تقسیم می شود، جهت اختلاف تفسیری که صورت گرفته و با توجه به اینکه به دو سوم رای نیاز داشت به کمیسیون مشترک ارجاع شد. این ماده فردا در کمیسیون مربوطه مجدد بررسی می شود و امیدوارم در اولین فرصت به صحن برگردد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بررسی سهم شهرداری مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خلجی اظهار کرد: دریافتی شهرداری‌های استان از اعتبارات ارزش‌افزوده مناسب است. در سال ۱۴۰۲ مجموع دریافتی شهرداری‌های استان از محل اعتبارات ارزش افزوده استانی و ملی ۱,۳۶۰ میلیارد تومان بود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان از اختصاص قیر رایگان به شهرداری خبر داد و گفت: در دو سال گذشته ۱۷ هزار تن قیر رایگان و ۱۷۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

خلجی افزود: این تخصیص در راستای بالا بردن شاخص‌های کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف استان برنامه‌ریزی شده است و شهرداری‌ها موظفند سهمیه قیر را صرف معابر بدون آسفالت کنند.

کد خبر 6099839

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد