Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مجلس باید درباره سرنوشت 18 میلیارد دلار پول‌های مفقودی تحقیق و تفحص می‌کرد و می‌گفت چه اثری بر اقتصاد کشور داشته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شورای نگهبان، هادی طحان‌نظیف بعد از ظهر ديروز در سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه قم به ماجرای ۱۸ میلیارد دلار مطرح‌شده از سوی رئیس‌جمهور اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهور در این باره پاسخ‌هایی دادند که این ۱۸ میلیارد دلار چه شد و کارشناسان و مسئولان هم دیدگاه‌های دیگری مطرح کردند، اما چرا مجلس یک تحقیق و تفحص از این موضوع انجام نداد تا تکلیف مسئله برای مردم روشن شود؟ چرا تحقیق نکرد که سرانجام این ۱۸ میلیارد دلار چه شد و چه اثری در اقتصاد کشور گذاشت؟

وی افزود: در خصوص هزینه‌های ناشی از حذف کارت سوخت نیز ارقام بزرگی اعلام شده است؛ چرا مجلس راجع به هزینه‌های ناشی از این تصمیم، تحقیق و تفحص نمی‌کند؟

عضو حقوقدان شورای نگهبان هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را یکی از ابزارهای نظارتی مجلس بر نمایندگان دانست و گفت: آیا مجلس از این ابزار برای نظارت بر رفتار نمایندگان درست استفاده می‌کند؟ برخی نمایندگانی که پرونده آنها در دستگاه قضایی تشکیل شده و مواردی از تخلفات آنان در رسانه‌ها گزارش شده در این هیئت هنوز بررسی نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طحان‌نظیف گفت: اصل ۵۹ و مسئله رفراندوم یکی دیگر از ظرفیت‌های قانون اساسی است. چرا از این ابزار قانونی به‌عنوان اهرم سیاسی استفاده می‌شود؟ چرا در موضوع بنزین که به‌طور مستقیم بر زندگی مردم اثر گذاشت و موجب اعتراض گسترده شد، از این ظرفیت استفاده نشد؟

وی با بیان اینکه در بررسی صلاحیت‌ها سه معیار اصلی فساد اقتصادی، فساد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت خط قرمز شورای نگهبان است، خاطرنشان کرد: در بررسی مصوبات نیز حقوق مردم و حفظ حریم خصوصی همواره مورد توجه اعضای شورای نگهبان است.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد

به گزارش «تابناک» به نقل از اقتصاد آنلاین، استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری این شهر از ممنوعیت بکارگیری منشی های زن خبر داد.
 
استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری گفت: «بکار گیری منشی‌های خانم برای مدیران در ادارات و سازمان های دولتی ممنوع شد؛ طی دو هفته بایستی در سازمان ها و ادارات دولتی این امر به اجرا در آید.»

دیگر خبرها

  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن