Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در حالی که پس از حمله افراد ناشناس به تظاهرات‌کنندگان در میدان «الخلانی» و پل «السنک» بغداد و کشته و زخمی شدن ده‌ها معترض، طرف‌های مختلف داخلی در عراق یکدیگر را متهم به دخالت در این جنایت می‌کردند، وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حال تحقیق در این‌باره است.

امروز سه‌شنبه (۱۰ دسامبر)، خبرگزاری براثا، با افشای برخی از مکالمات عاملان این هرج و مرج و کشتار در حادثه السنک و میدان الخلانی، بار دیگر وجود دست‌های پشت پرده در هدایت اقدامات مشکوک در جریان تظاهرات‌های جاری در این کشور را ثابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در روز حادثه یکی از حاضران در پل «السنک» که بر اساس مکالمات به دست آمده، مسئول گروه‌های جنایتکار و اغتشاش‌گر در نزدیکی این پل و اطراف آن است، با «عامر عبدالمجید السعدون» مسئول گروه‌های اغتشاشات و جنایات وابسته به حزب منحله بعث که پسر «عبدالمجید السعدون» از رهبران این حزب که در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برد، تماس گرفته است و او را در جریان جزئیات حوادث میدانی این منطقه قرار می‌دهد.

 

این مکالمات نشان می‌دهد که عامر السعدون از پیش درباره حوادث السنک اطلاع داشته و از این حادثه برای کشتن و پاکسازی جوانان بی‌گناه حاضر در این منطقه سوء‌استفاده کرده است.

جمعه شب گذشته،در حالی که موج اعتراض‌ها در مقایسه با ماه گذشته فروکش کرده بود، شماری فرد مسلح ناشناس با وارد شدن به میدانی الخلانی و پل السنک بغداد، ده‌ها نفر را کشتند و ده‌ها نفر را مجروح کردند. صبح شنبه به طور همزمان کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، استرالیا و کانادا در اقدامی هم‌زمان بیانیه صادر و اعلام کردند که از تظاهرات‌کنندگان حمایت می‌کنند. این کشورها در این بیانیه‌ها گروه‌های مسلح را محکوم کرده‌ بودند و مقصودشان سازمان الحشد الشعبی است که بخشی از نیروهای مسلح عراق قلمداد می‌شود و کاملا قانونی است. 

این در حالی است که الحشد الشعبی بارها تاکید کرده که وظیفه کنونی نیروهای این سازمان، حمایت از شهرهای عراق در قبال تروریست‌هاست و آنچه در خصوص مداخله این نیروها در تظاهرات‌های جاری کشور گفته شده، صحت ندارد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند

سرهنگ علیرضا دلیری گفت: در پی اعلام چند مورد تیراندازی به سمت شهروندان ایرانشهری در محلات این شهرستان، بررسی موضوعات به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی در صحنه و اقدامات اطلاعاتی به عمل آمده مشخص شد، سرنشینان ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودرو پژو پارس با سلاح کلاش و کلت کمری به سمت یکی از شهروندان تیراندازی که موجب مجروحیت یک نفر شده و عاملان شرارت از محل متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور دستگیری عاملان این جرم، با انجام کار دقیق پلیسی هشت نفر از متهمان شناسایی و طی سه عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص کشف سلاح‌های به کار رفته در این تیراندازی‌ها همچنان در دستور کار پلیس است، افزود: متهمان به بزه انتسابی اعتراف کرده و انگیزه خود را اختلافات قبلی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • (ویدئو) افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • افشاگری ستاره چلسی: 6 ماه با درد بازی کردم