Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس بیزینس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور بناست امروز -‌سه‌شنبه- با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار کنند. 

کنترل تسلیحاتی، اوکراین و سوریه از جمله مسائلی هستند که ممکن است در این نشست مطرح شود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ از پمپئو خواسته درباره رابطه تجاری روسیه-آمریکا کار کند و وی با لاوروف بر سر کنترل تسلیحاتی که ممکن است چین را نیز در بر بگیرد، رایزنی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، انتظار می‌رود که این دیدار تحت تاثیر استیضاح ترامپ بر سر رابطه با اوکراین قرار بگیرد. شماری از شاهدان احضار شده به مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کردند که مدافعان ترامپ بنا دارند با دادن اطلاعات، اوکراین را مسئول دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ نشان دهند. 

این در حالی است که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مجوز تحقیقات درباره روابط میان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ترامپ و روسیه را صادر کرده است. 

به گفته یک مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود، ترامپ در کاخ سفید میزبان ترامپ خواهد بود. لاوروف همچنین بناست به وزارت خارجه رفته و به همراه پمپئو نشست خبری مشترکی برگزار کند. 

پمپئو در این رابطه گفت: «این تاریخ را برای همزمانی با وقایع کنگره در نظر نگرفتیم. اما اجازه نخواهیم داد که مضحکه موجود در کنگره بر کارمان اثر بگذارد.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سرگئی لاوروف دونالد ترامپ مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم

وزیز خارجه مجارستان ایده رئیس‌جمهور فرانسه درباره ارسال نیروزی رزمی به اوکراین را «خطرناک» توصیف و آن را رد کرد.

به گزارش ایسنا، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان روز جمعه و در واکنش به ایده «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای ارسال نیروی رزمی کشورهای ناتو به اوکراین، آن را عبور از خط قرمز توصیف کرد.

دیپلمات عالی‌رتبه مجارستان همچنین هشدار داد حضور نیروهای نظامی اروپایی در اوکراین جنگ جهانی سوم را کلید خواهد زد.

سیارتو در مصاحبه با شبکه ال‌سی‌آی درباره ایده ماکرون گفت: «این به معنای آن است که ما خط قرمز ناتو را رد کرده‌ایم. درگیری مستقیم با روسیه آغاز خواهد شد و این یعنی جنگ جهانی سوم».

سیارتو در ادامه گفت غرب باید به‌جای ارسال نیرو به اوکراین درباره چگونگی سازماندهی مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف برنامه‌ریزی کند.

ایده ارسال نیروی رزمی به اوکراین برای جنگ با روسیه، پیشتر نیز توسط متحدان فرانسه در ناتو رد شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه