Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:در کشور ما بسیاری از موضوعات ملی و تخصصی دستمایه کشمکش‌های سیاسی است و این به کشور آسیب می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو، اظهار داشت: حق این است که به شرکت‌های خوب در حوزه الکترونیک توجه شود و از این شرکت‌ها نیز انتظار می‌رود جهش‌های خوبی را در حوزه الکترونیک رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رشد تولید برق را نشانه پویایی کشور دانست و گفت: در بخش‌های مختلف کشور در حال کار کردن هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی علت اینکه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه برق کمتر انگیزه دارند را چرخش اقتصادی نامناسب و سود کم این حوزه عنوان کرد و افزود: کشور ما نیروهای انسانی پخته‌ای دارد و این بسیار مهم است.

وی ادامه داد: خیلی از کشورهای دنیا که نگاه ملی داشته‌اند و همه نهادها و جریان‌های سیاسی پایه یک فکر ملی ایستاده‌اند، توانسته‌اند خیلی از مشکلات این چنینی را حل کنند و بهره‌اش به همه کشور رسیده است.

لاریجانی گفت: در کشور ما بسیاری از موضوعات ملی و تخصصی دستمایه کشمکش‌های سیاسی است و این به کشور آسیب می‌زند و سبب شده ما نتوانیم خیلی از مشکلات را حل کنیم.

وی تصریح کرد: اصلاحات واقعی وقتی در اقتصاد رخ می‌دهد که همگرایی واقعی ایجاد شد و در این رابطه کمک به قشرهای پایین جامعه باید اصل باشد.

به عقیده لاریجانی، اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی با چرخه‌های درست و متعارف اقتصادی تحقق می‌یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در نشان دادن خدمات صورت گرفته، تأکید کرد: هیچکس نباید حرف‌های ناامید کننده بزند.

لاریجانی تصریح کرد: دولت هر چه  در اصل نظر و افعال مقبولیت بیشتری داشته باشد همکاری مردم نیز بیشتر خواهد شد.

وی واگذاری نیروگاه‌ها به‌ بخش خصوصی و نهاد‌های غیرتخصصی‌ بابت دیون دولتی را یک کار اشتباه و خلاف روح  اصل 44 دانست و گفت: این کار باید اصلاح شود و از دولت کنونی می‌خواهیم این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کرمانشاه رئیس مجلس اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟

تین نیوز

تولیدکنندگان لوکوموتیو داخلی می گویند قادر به تامین لوکوموتیو مورد نیاز کشور هستند و نیازی به واردات لوکوموتیو نیست.

به گزارش تین نیوز، در مناظره ای تلویزیونی که بین مهدی اسلامی مدیرعامل مپنا لکوموتیو و رضا  رستمی رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران و دبیر  کانون شرکت های حمل و نقل کالای کشور صورت گرفت، موضوع واردات لوکوموتیو بررسی شد.

مهدی اسلامی در این گفت و گو عنوان کرد که در حال حاضر نیاز کشور به لوکوموتیو از طریق تولیدکنندگان داخلی برطرف می شود.

وی گفت: ما در دو سال گذشته حدود ۵۰ دستگاه لوکوموتیو به ناوگان ریلی کشور اضافه کردیم و این اقدام ادامه دار نیز است.

اسلامی نیاز فعلی کشور را به لوکوموتیو جدید در بخش حمل و نقل ریلی در صورت تعمیر و نگهداری لوکوموتیوهای موجود ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دانست که ظرفیت تولیدکنندگان داخلی برای تولید این تعداد لوکوموتیو کفایت می کند. 

به گفته وی در بخش مسافری نیز فعلا لوکوموتیوهای موجود در صورتی که همه لوکوموتیوها به ناوگان وارد شود، کافی است.

اسلامی در مورد اظهارات دولتمردان به نیاز کشور به واردات ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه لوکوموتیو گفت: در حال حاضر تعداد کل لوکوموتیوهای بخش خصوصی و دولتی ۵۰۶ دستگاه است که با همین تعداد طبق گفته مدیرعامل راه آهن رکورد ترانزیت بار ریلی شکسته شده است.

او افزود: اکنون ما می خواهیم این تعداد را دو برابر کنیم که این سوال مطرح است آیا برا این تعداد لوکوموتیو بار موجود است.

اسلامی تاکید کرد: برای این تعداد لوکوموتیو حتی لوکوموتیوران هم موجود نیست. برای هر لوکوموتیو چندین نیروی انسانی نیاز هست که هریک از آنها هم باید حداقل پنج سال آموزش ببینند.

برای دیدن فیلم کامل مناظره اینجا کلیک کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (عکس) لاریجانی و ناطق در سالگرد مطهری
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • تصاویری خاص از ناطق نوری و علی لاریجانی
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند