Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:20:37 GMT

استارت‌آپ‌ها صنف یا اتاق تشکیل دهند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۳۱۷۹

استارت‌آپ‌ها صنف یا اتاق تشکیل دهند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه استارت‌آپ‌های بزرگ کشور یک تومان هم از دولت وام نگرفته‌اند، از افزایش تعداد واحدهای بوم‌گردی روستایی به ۲۰۰۰ واحد در این دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد امید در نشست هم اندیشی و بکارگیری ظرفیت اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه کسب و کارهای روستایی با بیان اینکه توسعه بوم‌گردی روستایی موجب اشتغالزایی و درآمدزایی برای روستاییان می‌شود،‌ گفت: استقبال از گردشگری روستایی در سالهای گذشته افزایش یافته به نحوی که در بخش گردشگری روستایی در ابتدای دولت تنها ۲۰۰ واحد بوم‌گردی داشتیم ولی امروز این اقامتگاه‌ها به بالای ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نمایشگاهی که اخیرا با همکاری صندوق کارآفرینی امید در مرداد ماه برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه که بخش قابل توجهی از کار توسط صندوق کارآفرینی امید انجام گرفت اعلام کردیم که باید یک صنف و سندیکایی از استارت‌آپها در کشور داشته باشیم که ایده‌ها و برنامه‌ها و نوع همکاری با استارت‌آپها را با مشورت آنها دنبال کنیم.

امید افزود: وزارت کار، معاونت توسعه روستایی و مراکز مرتبط با این مساله باید به کمک بیایند چون استارت‌آپهای روستایی به یک اتاق یا سندیکا نیاز دارند که دور هم جمع شوند و برنامه‌ریزی کنند و لازم است یک پل ارتباطی میان دولت و استارت‌آپها شکل بگیرد تا نیازهای آنها را به شکل دقیق شناسایی کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر این صنف یا اتاق راه اندازی شود می‌توان یکسری برنامه‌ها را دنبال کرد و حمایتهای دولت از استارت‌آپها را به شکل واضح و شفاف مطرح کرد.

وی در عین حال با بیان اینکه بسیاری از استارت‌آپهای بزرگ کشور یک تومان هم از دولت وام نگرفته‌اند، گفت: منظور ما این نیست که پول برای کمک به استارت‌آپها نداشته باشیم ولی برداشتم این است که در استارت‌آپها همه چیز پول نیست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پایان با اشاره به توسعه زیرساختهای روستایی اظهار کرد: در حال حاضر از ۶۲ هزار آبادی در کشور ۳۸ هزار روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند و اگر خدمتی را برای این ۳۸ هزار روستا ارائه کنیم در واقع به ۹۵ درصد روستاهای کشور خدمت ارائه کرده‌ایم. خوشبختانه ۹۵ درصد روستاهای کشور آب و ۸۶ درصد آنها گاز دارند و تمام روستاها بدون استثنا برق رسانی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري اشتغالزايي معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بوم گردی خدمات روستاها استارت آپ ها وزارت کار و رفاه اجتماعی صندوق کارآفرینی امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران