Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، سرچشمه بسیاری از جنایات و بزه‌های اجتماعی را مواد مخدر دانست و گفت: به لحاظ سیاسی، دشمن تلاش دارد به‌وسیله ترویج فرهنگ مواد مخدر، نیروی فعال جامعه را به نابودی بکشاند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،ایشان روز سه‌شنبه در دیدار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ریشه‌های مصرف مواد مخدر و قاچاق آن باید بررسی شود؛ زیرا نتایج این بررسی‌ها، به برنامه‌ریزی بهتر و عملکرد موثرتر مسئولان کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مواد مخدر پدیده‌ای چندوجهی است و همه ابعاد اجتماعی، بهداشتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را در بردارد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: برخی افراد از روی ناآگاهی به سمت مصرف یا تجارت قاچاق مواد مخدر می‌روند، در اینجا رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم دارند و باید پیامدها و خطرات اعتیاد را به مردم بازگو کنند. همچنین صداوسیما باید با تولید فیلم و اشاره غیرمستقیم به تبعات مخرب اعتیاد بپردازد.

وی بابیان اینکه بحمدالله مبارزه با مواد مخدر روبه‌پیشرفت است، گفت: امروز اگر یک ریال در حوزه پیشگیری از اعتیاد هزینه شود، جلوی ده‌ها هزار ریال هزینه در حوزه مبارزه با مواد مخدر را می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین بر کارآموزی افراد در مراکز ترک اعتیاد تاکید کرد و گفت: این اقدام موجب می‌شود آنان بعد از دوره درمان، در سطح جامعه تولیدکننده و کارآفرین شوند.

وی بابیان اینکه آمارهای گرایش به آسیب‌های اجتماعی در قم نسبت به سایر شهرها پایین‌تر است، تصریح کرد: اعتقادات دینی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارد و یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در پیشگیری از گرایش به گناه و آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد مواد مخدر می‌باشد؛ چراکه جوان متدین کمتر به سمت مواد مخدر و اعتیاد می‌رود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: افراد زیادی در مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند و شمار زیادی نیز مجروح شده‌اند، بهترین کار آن است که از دوران دبستان، دبیرستان و دانشگاه، بدون اشاره مستقیم، از پیامدهای اعتیاد به مواد مخدر صحبت شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترک اعتیاد ترویج فرهنگ جامعه مواد مخدر ناصر مکارم شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامعباس محمدیان، در دیدار با رئیس کل دادگستری استان تهران به تشریح گزارشی از عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پرداخت و گفت: برخورد با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است و در همین راستا نیز تمهیداتی را برای کاهش سرقت، افزایش قدرت کشف و قطع جریان‌های واسط نظیر مال‌خران و … اتخاذ کردیم. در نهایت نیز خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته در سال گذشته شاهد کاهش ۱۲ درصدی سرقت در پایتخت بودیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خود برای مقابله و مبارزه با سرقت را در سال ۱۴۰۳ نیز با قوت و جدیت ادامه دادیم، افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده نیز تا این لحظه شاهد کاهش ۱۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در حوزه سرقت خودرو شاهد کاهش ۲۲ درصدی و همچنین کاهش ۲۰ درصدی در حوزه سرقت موتورسیکلت هستیم. تعداد تماس‌ها با ۱۱۰ نیز در این مدت ۲۲ درصد کاهش داشته است.

محمدیان از افزایش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر در پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: دغدغه و اولویت دیگر ما موضوع مواد مخدر است. در این راستا چندین اقدام را در دستورکار قرار دادیم و همزمان با برخورد با باندها و قاچاقچیان دانه‌درشت، دستگیری خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر را نیز در دستورکار قرار دادیم.

وی افزود: در سال جاری و صرفاً در فروردین ماه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته که این توفیق بدون شک با همراهی دستگاه قضائی استان و دادسرای عمومی و انقلاب و دادستان تهران حاصل شده است.

محمدیان در پایان گفت: اگر توفیقی حاصل شده بدون شک بخش اعظمی از آن مدیون سیاست گذاری و تدابیر ابلاغی توسط مدیریت و مسئولان دستگاه قضائی در استان تهران است که به‌رغم تحمل تمامی فشارها، سارقان را در زندان نگهداشته و در مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مساعدت و همکاری صورت گرفت که به همین دلیل نیز از مجموعه قضائی تهران تشکر می‌کنم.

کد خبر 6086709

دیگر خبرها

  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت