Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@09:00:10 GMT

​حل معضل ترافيك با فيزيك كوانتوم

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۳۶۸

​حل معضل ترافيك با فيزيك كوانتوم

سرانجام محاسبات كوانتومي به كمك صنعت خودرو آمد. دانشمندان شركت خودروسازي فولكس واگن با استفاده از محاسبات كوانتومي راه حلي براي ترافيك سنگين ارائه دادند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سايپانيوز، در كنفرانس گردهمايي وب در ليسبون پرتغال، دانشمندان فولكس واگن براي اولين بار نشان دادند كه چگونه با استفاده از محاسبات كوانتومي مي توان معضلات پيچيده را حل كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با اجراي اين همايش، 9 اتوبوس مجهز به تبلت هاي متصل به سيستم مسيريابي كوانتومي Quantum Routing system از شركت فولكس، در خيابان هاي لسبون در حركت بودند و موفق شدند بهترين مسير براي اجتناب از ترافيك سنگين را انتخاب كنند.

آن چه فولكس در اين همايش به نمايش گذاشت، گامي بلند در عرصه محاسبات كوانتومي بود كه پتانسيل هاي عظيم پيش روي اين فناوري را به خوبي نشان داد. به بيان ساده تر، فولكس نشان داد كه چه طور مي توان چالش هاي بسيار بزرگ در عرصه رياضيات را حل و فصل كرد.

محاسبات كوانتومي با استفاده از فيزيك كوانتوم، مي تواند با سرعت بسيار بالا، گزينه ها و احتمالات موجود در هر سيستم پيچيده اي را تحليل كند. يعني در كسري از ثانيه محاسباتي صورت مي گيرد كه انجام آن با كامپيوترهاي كنوني به هزاران سال وقت نياز داشت.

يكي از كاربردهاي ابتدايي اين محاسبات، در سيستم حمل و نقل و مكان يابي و ناوبري (navigation) است كه با سرعت بالا بهترين راه هاي اجتناب از ترافيك و تأخير را محاسبه مي نمايد. به اين ترتيب رانندگان به جاي آن كه در گلوگاه ها خودشان به معضل تبديل شوند و سرعت ترافيك را كاهش دهند، از مسيرهايي راهنمايي مي شوند كه نه تنها خودشان به ترافيك سنگين مواجه نمي شوند بلكه به كاهش ترافيك سنگين هم كمك مي كنند. به بيان ديگر، چون همه اين رانندگان با سيستم ناوبري و مكان يابي خود به يك شبكه متصل هستند، محاسبات كوانتومي خودروها را به مسيرهاي مختلف و بهينه هدايت مي كند طوري كه در اثر اين تقسيم بندي، بهترين و بهينه ترين حالت ممكن براي تردد خودروها تعريف مي شود.

با كامپيوترهاي امروزي، امكان محاسبه احتمالات، با وجود تعداد زياد خودروها، تعداد زياد خيابان ها، تعداد محدود گزينه هاي رانندگان و تصميم هاي متفاوت رانندگان وجود نداشت. به ويژه وقتي كه هر لحظه، تغييرات در سرعت حركت خودروها و تغييرات جزئي در مسير، در كل محاسبات تغيير ايجاد مي كنند كامپيوترهاي فعلي توان انجام اين همه محاسبه در كسري از ثانيه را ندارند.

محاسبات كوانتومي و كامپيوترها و پردازنده هاي جديدي كه با اين فناوري ساخته خواهند شد، پاسخگوي نيازهاي آتي بشر به ويژه در عصر گسترش هوش مصنوعي خواهد بود.

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار ​حل معضل ترافيك با فيزيك كوانتوم ​تويوتا و المپيك 2020 ریزش سنگین شاخص‌های بورسی جهان مهار سکته مغزی به کمک نانوذرات بندر چابهار،فرصتی برای توسعه روابط تجاری چین با ایران اعضای کمیته حقیقت‌یاب بررسی قطع نابهنگام اینترنت در اغتشاشات آبان مشخص شد پادویش ایرانی با یک میلیون کاربر رکورد زد! تشدید نوسان قیمتی در بازار طلا و ارز رشد ۱۵ درصدی بودجه وزارت بهداشت در سال ۹۹ اعمال محدودیت در تراکنش‌های غیر حضوری بانکی برگزاری جشن شب یلدا در برج میلاد برخورد با فساد و مفسدان به تنهایی کافی نیست پیش‌بینی افزایش تقاضا برای طلا در سال 2020 عملکرد ضعیف بنیاد نخبگان مازندران توصیه‌های پزشکی هنگام سفر به شهر مقدس مشهد تحویل محصولات سایپا به مشتریان، منطبق با میزان تولید خواهد بود وزارت نفت زمینه توسعه صنعت پالایشی کشور را فراهم کرده است نانوحسگری که طی یک ربع فلزات سنگین را در آب شناسایی می‌کند مراسم تشییع پیکر مناجات‌خوان سحر برگزار شد مالیات بر ثروت در لایحه بودجه ۶۸ درصد افزایش یافته است پرطرفدارترین ها فراخوان برای شرکت در نمایشگاه ایران بیوکل پیش‌بینی۱۴ میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه 99 پربیینده ترین ها پربحث ترین ها نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۴ آذر قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه تکمیل بودجه 99 در روزهای پایانی| وابستگی بودجه به نفت قطع می‌شود؟ احتمال اجماع روسیه و اوپک بالاست قیمت خودروهای ایران خودرو امروز ۹۸/۰۹/۱۳ اقتصاد جهان سال آینده به کدام سمت می‌رود؟ ماجرای تغییر رمز اول برخی کارت‌های بانکی چیست؟ چین و آمریکا در رقابت برای میادین نفتی عراق ايران رتبه دوم مصرف لوازم آرايشي در منطقه را دارد ۳ میلیارد دلار محصول کشاورزی در ۷ ماه صادر شد بازار خودرو آرامش گرفت/ افزایش قیمتی برای خودرو نداریم مذاکره وزیر اقتصاد قرقیزستان برای ایجاد کانال مالی دو طرف نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۳ آذر بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه آغاز بکار کرد تصویب توافق شورای حکام برای دور سوم تا سال ۲۰۲۴ فهرست بنگاه‌های مشکل‌دار به وزارت صنعت ارائه شد ثبت نام اعزام نیروی کار به دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ فروش ۱۸.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده در بانک ملت صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام(شاخه نظامی جنبش حماس) امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پیام ویدئویی منتشر کرد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اشغالگر صهیونیستی همچنان در باتلاق غزه سرگردان است و از بحرانی که در آن گرفتار شده برای قتل و کشتار و ویرانگری بیشتر استفاده می‌کند.

ابوعبیده همچنین تأکید کرد: دشمن جنایتکار می‌خواهد وجهه خود را بهبود بخشد، اما جز خفت و خواری دستاوردی نخواهد داشت. بعد از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت همچون کوه استوار مانده است. توپ اکنون در زمین جامعه صهیونیستی است، اما فرصت بسیار کم است.  

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام اظهارداشت: آنچه فشار نظامی خوانده می‌شود ما را به مواضع خود و حقوق ملت خویش پایبندتر می‌کند و هرگز از آن کوتاه نمی‌آییم.  واکنش هیستریک به اقدامات مقاومت در جبهه‌های مختلف بیانگر اهمیت مقاومت است.  

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام، با تأکید بر اینکه پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد، بیان کرد: که اُبُهت رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، فقط طی ۶۰ دقیقه از بین رفت.

ابوعبیده درواکنش به تهدید‌های حمله به رفح که از سوی بنیامین نتانیاهو مطرح شده بود اشاره کرد و افزود: درباره سناریوی رون آراد شاید محتمل‌ترین سناریو در مورد اسرای دشمن در غزه باشد. «رون آراد کمک‌خلبان مفقودشده نیروی هوایی ارتش اسرائیل در جنوب لبنان در سال ۱۹۸۶ است.»

وی افزود: واکنش عصبی دشمن به اقدامات مقاومت در جبهه‌های مختلف بیانگر تاثیرگذاری و اهمیت گروه‌های مقاومت است. گذشت، آن زمان که دشمن بدون پاسخگویی، عربده‌کشی می‌کرد. از همه تلاش‌های نظامی و مردمی همسو با طوفان الاقصی به ویژه در جبهه لبنان، یمن و عراق قدردانی می‌کنیم.

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام با تأکید بر اینکه نخستین جبهه مقاومت، جبهه کرانه باختری است و ما به هر وجب از خاک سرافراز کرانه باختری درود می‌فرستیم، بیان کرد: سراسر امت را به تشدید تحرکات خود در حمایت از مقاومت فلسطین فرا می‌خوانیم. از مردم اردن می‌خواهیم که اقدامات خود را تشدید کنند.

ابوعبیده همچنین گفت: مقاومت، قدردان فداکاری‌های ملت است. خود را حامل درد‌ها و امید‌های ملت می‌دانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر دهنده محاسبات
  • ۴۷ سال سریع تر با کامپیوتر کوانتومی گوگل! (+عکس)
  • نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتوم ساخته شد
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • فیزیکدانان، تعداد جهان های موازی را مشخص کردند!
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را کشف کردند