Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-26@19:02:18 GMT

تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور امضا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۷۴۶

تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور امضا شد

تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور به‌منظور حمایت از تولید و تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو عمومی و اجرای مصوبه شورای اقتصاد بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و گروه صنعتی ایران خودرو (شرکت ایران خودرو دیزل) امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۹ آذرماه) با حضور علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، امیر وکیل زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از مدیران شرکت ایران خودرو دیزل به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه که به دنبال مصوبه اخیر شورای اقتصاد برای اعطای کمک بلاعوض به خودروها برای گازسوز کردن خودروها امضا شد، یک میلیون و ۴۶۴ هزار تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به دوگانه‌سوز تبدیل می‌شوند و همچنین حمایت از توسعه و تولید خودروهای تجاری نیمه‌سنگین گازسوز محقق خواهد شد.

توسعه و تولید کارخانه‌ای خودروهای دوگانه‌سوز شامل تاکسی با پیمایش ۳۰۰ کیلومتر، ون (تاکسی)، وانت‌بار، سواری و خودروهای نیمه‌سنگین تجاری، تبدیل خودروهای تولیدشده توسط کارخانه در نمایندگی‌های مجاز کارخانه/ کارگاه‌های تبدیل تحت نظارت ایران خودرو و موردتایید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و ایجاد زمینه انعقاد قرارداد در هر یک از زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و مشاوره از دیگر موضوعات این تفاهمنامه است.

به گزارش شانا، شورای اقتصاد در نشست فوق‌العاده روز دوشنبه، ١١ آذرماه بنا به پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه و با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و بهبود هوای شهرها، به استناد ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تصویب کرد که برای تبدیل خودروهای عمومی و مسافربر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودروها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.

این مصوبه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو را در برمی‌گیرد و همه خودروهای تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور شامل این مصوبه می‌شوند. سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودروهای یادشده، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تامین و پرداخت خواهد شد.

با امضای این تفاهم‌نامه و همکاری بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و گروه صنعتی ایران‌خودرو و با مشارکت یکی از بانک‌های داخلی و از محل صرفه‌جویی مصرف بنزین، برای گازسوز کردن هر خودرو عمومی حدود ۴.۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض ارائه خواهد شد.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران امضا تفاهم نامه گازسوز کردن خودروها سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب گرایلو عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی در چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی گفت: امید است انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های ترانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری بشود.

گرایلو اظهار کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسب به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در مجتمع بزرگ بندر امام، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که بیش از ۲ برابر رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

کد خبر 6088182

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول