Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه این شرکت به‌طور مستمر، اجرای طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی را پایش و ارزیابی می‌کند، گفت: طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی با نظارت و حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال اجرا هستند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل ازخبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی در پایان نشست‌های ارزیابی وضعیت 53 طرح توسعه‌ای صنعت پتروشیمی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در طول یکسال گذشته، تلاش کرده است با انجام بازدیدهای دوره ای و مستمراز طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی، در جریان آخرین وضعیت این طرحها قرار گیرد تا ضمن حمایت‌ها و نظارت های لازم از آنها ، موانع و چالش‌های موجود پروژه‌ها را شناسایی و برطرف کند ودر این مسیر حداکثر همکاری و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : هم‌اکنون طرح‌های تعریف شده در چارچوب جهش دوم (طرح‌هایی که تا 1400 به بهره‌برداری می‌رسند) و طرح‌های جهش سوم (که تا 1404 به بهره‌برداری می‌رسند) در حال اجرا هستند و در جلسه‌های فشرده با حضور مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی، میزان پیشرفت طرح‌ها و برخی چالش‌های موجود آنها بررسی و ارزیابی شد.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح‌‍‌های جهش دوم و جهش سوم صنعت پتروشیمی، تحولی عظیمی در این صنعت رُخ خواهد داد، توضیح داد: 53 طرح منتخب در نقشه راه صنعت پتروشیمی در حال اجرا است که این طرح‌ها به‌طور منظم در حال پایش و ارزیابی است، از این تعداد 26 طرح در برنامه تحقق جهش دوم در حال ساخت است و در مرحله بعدی و برای تحقق جهش سوم 27 طرح را تعریف و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با اجرای طرح‌های جهش دوم، ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی ایران از 66 میلیون تن کنونی به 100 میلیون تن در سال1400 می‌رسد و با تحقق جهش سوم ظرفیت تولید به 133 میلیون تن در سال 1404خواهد رسید و این روند از اهمیت صنعت پتروشیمی در توسعه متوازن کشور حکایت دارد.
محمدی ادامه داد: با تولیدی شدن طرح‌های یاد شده ارزش تولید محصولات پتروشیمی به 37 میلیارد دلار خواهد رسید.
وی بیان کرد: بی‌تردید می‌توان با هم‌افزایی، انطباق و هم‌دلی شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی، روند تحقق جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی را با راه اندازی طرح‌های نیمه‌تمام و افزایش ظرفیت این صنعت عملی کرد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، طرح‌های توسعه‌ای این صنعت را در سه دسته تقسیم‌بندی کرد و گفت: طرح‌های سبز طرح‌هایی هستند که طبق برنامه پیش می‌روند، طرح‌های زرد با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که باید با تصمیم‌گیری‌های مدیریتی مشکلات آنها را برطرف کرد و در نهایت طرح‌های قرمز، طرح‌هایی هستند که به تصمیم‌گیری اساسی نیاز دارند.
سلسله نشست‌های مشترک مدیران‌عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی با هدف بررسی53 طرح توسعه‌ای در صنعت پتروشیمی به میزبانی بهزاد محمدی؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مدیر طرح‌ها و دیگران مدیران ارشد این شرکت در فاصله روزهای 16 تا 18 آذرماه جاری به مدت سه روز برگزار شد و وضعیت پیشرفت طرح‌های پتروشیمی و چالش‌های موجود آنها پایش و ارزیابی شد.

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار نمایشگاه ایران بیوکل ۲۶ آذر ماه در برج میلاد برگزار می شود خودكفايي درتوليد ملي از سه مسير با كاهش ارزبري بالا رحمانی: تولید 27 گروه کالایی در سطح کشور افزایشی است «زالی» مدیرعامل ایران خودرو دیزل شد دوره های آموزشی تخصصی بازاریابی برگزار می شود چین تسهیلاتی را در خصوص واردات ابریشم برای بافندگان ایرانی قائل شود ستاپ در خراسان جنوبی در حال اجراست ​حل معضل ترافيك با فيزيك كوانتوم ​تويوتا و المپيك 2020 ریزش سنگین شاخص‌های بورسی جهان مهار سکته مغزی به کمک نانوذرات بندر چابهار،فرصتی برای توسعه روابط تجاری چین با ایران اعضای کمیته حقیقت‌یاب بررسی قطع نابهنگام اینترنت در اغتشاشات آبان مشخص شد پادویش ایرانی با یک میلیون کاربر رکورد زد! تشدید نوسان قیمتی در بازار طلا و ارز رشد ۱۵ درصدی بودجه وزارت بهداشت در سال ۹۹ اعمال محدودیت در تراکنش‌های غیر حضوری بانکی برگزاری جشن شب یلدا در برج میلاد برخورد با فساد و مفسدان به تنهایی کافی نیست پیش‌بینی افزایش تقاضا برای طلا در سال 2020 پرطرفدارترین ها فراخوان برای شرکت در نمایشگاه ایران بیوکل پیش‌بینی۱۴ میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه 99 پربیینده ترین ها پربحث ترین ها نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۴ آذر قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه تکمیل بودجه 99 در روزهای پایانی| وابستگی بودجه به نفت قطع می‌شود؟ احتمال اجماع روسیه و اوپک بالاست قیمت خودروهای ایران خودرو امروز ۹۸/۰۹/۱۳ اقتصاد جهان سال آینده به کدام سمت می‌رود؟ ماجرای تغییر رمز اول برخی کارت‌های بانکی چیست؟ چین و آمریکا در رقابت برای میادین نفتی عراق ايران رتبه دوم مصرف لوازم آرايشي در منطقه را دارد مذاکره وزیر اقتصاد قرقیزستان برای ایجاد کانال مالی دو طرف ۳ میلیارد دلار محصول کشاورزی در ۷ ماه صادر شد بازار خودرو آرامش گرفت/ افزایش قیمتی برای خودرو نداریم نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۳ آذر بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه آغاز بکار کرد تصویب توافق شورای حکام برای دور سوم تا سال ۲۰۲۴ ثبت نام اعزام نیروی کار به دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ فهرست بنگاه‌های مشکل‌دار به وزارت صنعت ارائه شد فروش ۱۸.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده در بانک ملت صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی را از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دانست.

به گزارش شانا، مرتضی شاهمیرزایی دیروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاهمیرزایی در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳