Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از اعضای شورای عالی استان ها امروز - سه شنبه- با علی اکبر ولایتی دیدار و در خصوص زمینه‌های همکاری های علمی و دانشگاهی گفت و گو کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار در خصوص صادرات فرهنگی و جذب سرمایه‌های سرگردان ایرانیان اظهارداشت: ایران با دارا بودن هشت هزار کیلومتر مرز مشترک دریایی، خاکی و همسایگی با ۱۵ کشور از فرصت بی نظیری برخوردار است که باید برای استفاده از این فرصت‌ها برنامه ریزی لازم را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این که برای توسعه و رفاه استان‌ها باید بیش از پیش فعالیت کرد، افزود: در این زمینه به کارگیری ظرفیت علمی و نخبگانی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ولایتی با یادآوری حوادث اخیر در کشور تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران قصد داشتند با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی پیش آمده زمینه دخالت و ایجاد آشوب را فراهم کنند تا سبب واگرایی بین مردم و دولت شوند. این مدلی است که در انقلاب های مخملین یا رنگین هم اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد:‌ در برخی کشورها مانند لیبی و بولیوی با این مدل موفق شدند، اما در کشورهایی مانند ونزوئلا و یمن موفق نشدند و در عراق و لبنان هم مشکلاتی ایجاد کردند که با تدبیر مردم راه به جایی نخواهند برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در ایران نیز با توجه به نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در هدایت و مدیریت عالی کشور و هوشیاری مردم، تمامی نقشه های شوم دشمنان ملت خنثی و بی اثر شد.

ولایتی با توجه به سابقه تاریخی دخالت بیگانگان در ایران، انقلاب اسلامی را ماحصل هویت شیعی مردم دانست و گفت: در قانون اساسی، شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک رکن و برگرفته از آیات الهی مورد توجه قرار گرفته شده است. همچنین  شوراها به عنوان یکی از مظاهر اصلی مردم سالاری به دلیل داشتن ظرفیت های قانونی می‌توانند نقش بسیار مهم و راهبردی را برای حل مشکلات مردم ایفا کنند.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ولایتی، وی با توجه به پیشنهادات و نظرات مطرح شده و با هدف ایجاد تعامل و بهره مندی از ظرفیت‌ها، آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با شورای عالی استان ها را اعلام کرد.

همچنین اعضای شورای عالی استان ها نظرات و پیشنهادهای خود را در این دیدار مطرح کردند.

ضرورت برنامه ریزی در راستای بالا بردن جایگاه شورا و تاثیرگذاری مطلوب و قانونی شوراهای اسلامی در مجامع مختلف، تدوین و برنامه ریزی فرهنگی در شهرها و کشورهای همسایه در راستای آشنایی هرچه بیشتر مردم منطقه با فرهنگ بومی و اسلامی کشور، جذب سرمایه های سرگردان ایرانیان در خارج از کشور، زمینه های بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی از جمله موضوع های مورد گفت و گو در این دیدار بود.

برچسب‌ها شورای عالی استان ها دانشگاه آزاد اسلامی علی اکبر ولایتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی استان ها دانشگاه آزاد اسلامی علی اکبر ولایتی شورای عالی استان ها دانشگاه آزاد اسلامی علی اکبر ولایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد بازدید کرد.

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد، اظهار کرد: باید اعتراف کنم حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری قبل و بعد از انقلاب اسلامی فرمود‌ه‌اند در این نمایشگاه ظهور و بروز یافته است و این حرکت در مسیر این تمدن را امروز مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: این عزیزان در نوجوانی در حوزه‌های مختلف محیط زیست، دارو‌های گیاهی، علوم پایه و مهندسی پزشکی دستاورد‌های فناورانه خود را به نمایش گذاشته‌اند که مسرت‌بخش و امیدآفرین است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر حمایت از دستاورد‌های پژوهشی دانش آموزان سمپادی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‌ها باید تلاش کنند که از این دستاورد‌ها حمایت شود تا این نسل خوش‌فکر انگیزه بیش از پیش پیدا کند.

خسروپناه گفت: مباحث علمی و دانشی یک بخش است، بخش دیگر بینش است، دانش و بینش، علم و ایمان دو بال هستند باید دانش و بینش ارتباط داشته باشند تا اگر شبهاتی داشته باشند برطرف و استعداد‌های علمی شکوفاتر شود، باید از معلمان و مدیرانی که باعث شکوفا شدن این استعداد‌ها شده‌اند، سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است