Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@03:15:07 GMT

فروش تراکم مشروع از نامشروع باید جدا شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۴۹۹۷

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا در یازدهمین نشست خبری سخنگوی شورای شهر تهران درباره طرح استفساریه ای که در این روزها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، گفت: این استفساریه باعث شد تا نگرانی های درخصوص‌ انتخابات شورایاری ها ایجاد شود. در این طرح پرسشی مطرح شده بود و برداشتی که از این موضوع شد این بود که با رد این استفساریه شورایاری ها در روند کار خودشان دچار مشکل می شوند اما اینگونه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در اصل این استفساریه آمده است که آیا شورایاری ها مشمول اصل هفت قانون اساسی هست یا نه در حالی که پاسخ به این استفساریه ربطی به اصل تشکیل شورایاری ها ندارد. برخی می گفتند که چون تشکیل انجمن شورایاری نیاز به برگزاری انتخابات دارد و از سوی دیگر برگزاری انتخابات یک امر سیاسی است باید یک قانون مشخص داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه طرحی در مجلس در حال نگاشته شدن است تا موضوع برگزاری انتخابات شورایاری ها را قانونی کرده و از این پس مشکلی در این حوزه به وجود نیاید. این استفساریه هیچ مشکلی برای ادامه کار شورایاری ایجاد نمی‌کند هرچند که شورایاری ها باید یک سری کار داوطلبانه انجام دهند و نباید به آنها به دید منفی نگاه کرد.

اعطا همچنین درباره لایحه مالیات بر ارزش افزود: در بحث لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است در ماده ده آن که درباره نحوه توزیع مالیات صحبت می کند موضوع به کمیسیون بررسی کننده ارجاع شده است. نظر دولت تغییر پیدا کرده است و قرار است امروز این موضوع بررسی شود و مدیریت شهری درخواست دارد تا سهم شهرداری ها کم نشود.

وی درخصوص تعین تکلیف وظایف شوراهای معماری مناطق گفت:سوء تفاهم هایی پیش آمده و برخی رسانه ها مطرح کردند از دستور کار خارج شده، چنین مطلبی نیست و از دستور کار خارج نشده و نخواهد شد وقتی طرح های اولویت دار هستتد، برخی از طرح ها و لوایح از دستور خارج می شود، این مساله در دستور است و پیس بینی می کنیم در یکی دو جلسه آینده مطرح شود.‌

اعطا افزود: بحث این است که فروش تراکم مشروع از نامشروع جدا شود و شوراهای معماری مناطق به سمت تراکم مشروع بروند و اگر مقاومت هایی بوده که واقعا بوده تا این مصوبه به صحن نرسد، از آن عبور کردیم و در جلسات آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.‌

اعطا درخصوص موضوع قرارداد محرمانه مجتمع تجاری بام لند گفت: من از این نامه محرمانه از طریق رسانه ها باخبر شدم. آقای حبیب زاده چون بحث نظارتی شورا را به صورت ویژه پیگیری می‌کند راجع به این موضوع بررسی ویژه ای انجام دادند و مکاتبه ای با شهردار تهران داشته اند.

اعطا افزود: بحث این مجتمع تجاری موضوعی است که اداره کل حقوقی در حال پیگیری آن است و باید رسیدگی شود که در آنجا چه مسائلی در جریان است و باید بررسی شود که در انعقاد قرارداد آیا ایراداتی وجود دارد یا نه.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این حوزه حتما ایراداتی وجود دارد. شورا این موضوع را به جد پیگیری می‌کند و از آنجا که این بیم وجود دارد که شاید تسامحی بشود ما این موضوع را به صورت جد در شورا پیگیر می شویم.

وی در بخش دیگری از این نشست درخصوص‌ عملکرد ضعیف سامانه ۱۳۷ و عدم پیگیری درخواست‌های شهروندان گفت: ما گزارش های نظارتی را می گیریم و اتفاقا سطح رضایتمندی مردم بالا است و اگر اتفاقا شهروندی از ۱۳۷ پاسخ لازم را نگیرد حتما با ۱۸۸۸ تماس می گیرد.

اعطا افزود: ما با این موضوع مواجه نبوده‌ایم که گزارشی به دستمان برسد که حکایت از آن داشته باشد که مردم از ۱۳۷ راضی نبوده اند زیرا در داخل خود مجموعه شهرداری دستگاه های نظارتی زیادی عملکرد ۱۳۷ را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز تفاهم نامه ای بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران بسته شده درباره جزییات آن توضیحاتی بدهید گفت: اطلاعی از این تفاهم نامه ندارم.

در ادامه اعطا پاسخ به این سوال که با توجه به انتصابات و حواشی به نظر می رسد بین شورا و شهرداری همدلی نیست گفت: این موضوع نیست و انتصابات حق شهرداری تهران است و اینکه ما مخالفت می کنیم و انتصابات اتفاق نمی افتد نشان دهنده همدلی بین شورا و شهرداری است.‌

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دولت شورای اسلامی شهر تهران لایحه معماری طرح ها و لوایح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح

جلال مختاری مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: ‏با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، روزانه سه رام ‎قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد پیش‌بینی شد.

به گفته مختاری، بلیت‌ برای قطارهای فوق‌العاده از فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح همزمان از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • تیک‌ تاک در آمریکا دست به انتحار می‌زند