Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@16:00:13 GMT

۴ویژگی کلیدی و ۱۲اصلاح ساختار مهم بودجه۹۹

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۵۱۳۵

۴ویژگی کلیدی و ۱۲اصلاح ساختار مهم بودجه۹۹

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مژگان خانلو  با اشاره به ویژگی‌های کلیدی که در تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1399 کل کشور مورد نظر دولت بوده است، اظهارداشت:‌ حمایت از معیشت عمومی، سلامت و عدالت اجتماعی، حمایت از تولید و اشتغال، تسهیل تأمین مالی و افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور از جمله این مباحث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد:‌ افزایش اعتبارات طرح‌های عمرانی، زیرساختی و توسعه‌ای کشور با رویکرد اتمام طرح‌ها طی سال‌های 1399 و 1400 و در نهایت تهیه و تنظیم گزارش بودجه استان‌ها را نیز می‌توان به این ویژگی‌ها افزود.

وی با اشاره به اصلاح 12 سرفصل به عنوان مهمترین اصلاحات ساختاری انجام گرفته در تنظیم لایحه بودجه سال 1399 کل کشور گفت:‌ کاهش استفاده دولت از درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت و خالص صادرات گاز از 21.7 میلیارد دلار به 11 میلیارد دلار (با حفظ سهم صندوق توسعه ملی به میزان 36 درصد مطابق قانون) رسیده است.

خانلو ادامه داد:‌ با احتساب اجازه پیش‌بینی شده برای پرداخت تسهیلات ارزی از محل منابع ورودی سال 1399 به صندوق توسعه ملی به میزان 3.5 میلیارد دلار این رقم به 14.5 میلیارد دلار بالغ می‌شود.

سخنگوی ستاد  بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور از رویکرد و برنامه‌ریزی دو ساله در خصوص پایداری بودجه گفت‌ و افزود: سیاست‌های اشتغالزایی و برنامه‌های حمایت از تولید و اشتغال، افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد و کوچک‌سازی دولت و اصلاح نظام یارانه‌ها و قیمت‌گذاری جزء اصلاحات صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حذف یکصد ردیف هزینه‌ای از بودجه دولت و  تقویت مدیریت استان‌ها و واگذاری مدیریت اعتبارات تعداد 650 طرح ملی به استان‌ها در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت:‌ برنامه‌محور شدن فعالیت‌های هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی شدن بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد یکسال زودتر از موعد قانونی در تمامی دستگاه‌های اجرایی از دیگر رویکردها است.

به گفته وی، ارسال گزارش عملکرد و صورت‌های مالی و بودجه شرکت‌های دولتی یک ماه زودتر از روال همیشگی به مجلس شورای اسلامی، ممنوعیت پذیرش دانشجوی جدید در مراکز و موسسات پژوهشی دولتی وابسته به دستگاه های اجرایی و کاهش 20 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در موسسات پژوهشی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات انجام شده تلقی می‌شود.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: ممنوعیت صدور مجوز تأسیس موسسات پژوهشی دولتی جدید برای دستگاه‌های اجرایی و لزوم ساماندهی آنها در سال آتی، الزام دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای شاخص‌های بهره‌وری، الزام به تغییر در رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت ایران جزء اصلاحات صورت گرفته است. 

وی خاطرنشان کرد:‌ انجام هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر ازمحل اعتبارات هزینه‌ ای به سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی، صرفاً پس از ثبت اطلاعات آنان در سامانه کارمند ایران، توسط خزانه‌داری کل کشور به ذی‌نفع نهایی انجام خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اصلاح ساختار بودجه بودجه 99 جزییات بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

استاندار لرستان تأکید کرد: رعایت عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در جلسۀ بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به  لرستان گفت: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی نماینده دولت هستند.

او اضافه کرد: مسئولان باید یک‌صدا باشند، زیرا دستگاه‌های اجرایی زمانی موفق هستند که با تفاهم، رفاقت کار و اتحاد خدمتگزاری به مردم را به نمایش بگذارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر خدمت برای خدا باشد مردم از مجموعه دولت راضی خواهند بود، عنوان کرد: مردم باید از خدمات مسئولان بهره‌مند شوند.

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

شفقت با اشاره به اینکه اعضای مؤثر در حکومت اسلامی یک مجموعه واحد هستند، بیان کرد: بخشی از توحید عبادی ما انجام عبادت و بخشی هم توحید عملی است.

او با بیان اینکه ما باید در خدمت به مردم وحدت داشته باشیم زیرا هیچ‌کس از چندصدایی بهره‌ای نمی‌برد، خاطرنشان کرد: امام‌خمینی (ره) طاغوت را با وحدت مردمی از بین برد.

استاندار لرستان توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود ناهماهنگی سران برخی کشورها وحدتی بین مسلمانان ایجاد کرد که امروز آمریکا از حمله اسرائیل اعلام برائت می‌کند و این حاصل وحدت است.

شفقت با تاکید بر اینکه لرستان مهد مردم غیرتمند و پایگاه شیعیان است، گفت: عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد و ما باید زمینه مشارکت مردم را در روند توسعه فراهم کنیم.

او با بیان اینکه دولت باید تسهیلگری کند تا مردم زندگی مرفه و شرافتمندانه‌ای برای خود تهیه کنند، اضافه کرد: مجموعۀ مدیران باید وحدت وزارتی ایجاد کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حق ندارند شهروندان و ارباب‌رجوع را بی‌دلیل پشت در اتاق خود منتظر نگه دارند، زیرا مسئول اجرایی، نوکر و مخلص مردم هستند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد