Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل هواشناسی استان زنجان از وجود ۳۷ ایستگاه هواشناسی در استان خبر داد و گفت: در شهرستان های ایجرود و سلطانیه ایستگاه هواشناسی نداریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رسول همتی امروز در جمع خبرنگاران،  با اشاره به تعامل رسانه های جمعی و برخی دستگاههای اجرایی استان در بحث بحرانها و حوادث طبیعی ، اظهار داشت: هماهنگی بین رسانه ها و ادره کل هواشناسی و نهاد های و دستگاههای اجرایی دراین راستا حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه هواشناسی مرز سیاسی و جغرفیایی ندارد، ادامه داد: پایش یکی از مهمترین وظایف هواشناسی است.

 

 

به گفته این مقام مسئول زبان اعداد، زبان مشترک و کدهای بین المللی در هواشناسی کل دنیا است.

 

همتی، همچنین با اشاره به اهمیت داده های هر منطقه در حوزه هواشناسی ، تصریح کرد: سیستم  های جوی  محلی دراین راستا فعالیت دارند که 53 سیستم منطقه شمالغرب کشور را تحت پوشش دارند.

 

 

 این مقام مسئول در استان زنجان، با اشاره به اهمیت رسانه های جمعی در اطلاع رسانی تغییرات جوی و هواشناسی مناطق ، یاد آورشد: خیر اباد زنجان یکی از سرد سیر ترین مناطق کشور محسوب می شود.

 

 

مدیر کل هوا شناسی استان زنجان، پیش بینی هواشناسی و تغییرات جوی را در منطق مختلف مهم ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی هواشناسی می تواند در پراکنش شایعات نقش بسیار موثری داشته باشد.

 

 

به گفته این مسئول  در استان زنجان، سه اصل مهم قطعیت رخداد پدیده ای در جهان به صورت 100درصدی نیست، و در پیش بینی احتما خطا وجود دارد و طول مدت پیش بینی در ایجاد خطا موثر است، بطوری که با محدود شدن فاصله زمانی درصد خطا کمتر می کند.

 

 

وی پیش بینی صحیح را منوط به اصولی دانست و ادامه داد: علم پیش بینی علم سخت است.
همتی تعداد ایستگاه های هواشناسی استان را 37 مورد خواند و با تشریح تجهیزات موجود در این ایستگاه ها گفت: در شهرستان های سلطانیه و ایجرود ایستگاه هواشناسی نداریم.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد سامانه فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد هواشناسی استان زنجان ایستگاه هواشناسی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وزش باد و خیزش گرد و خاک در کرمان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طبق بررسی آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی امروز در نیمه غربی، شمال و برخی از مناطق جنوب وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، فهیمه راستی امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در نیمه غربی، شمال و برخی از مناطق جنوب وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از مناطق محتمل است و طی این مدت وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در این مناطق نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی نسبتاً پایدار گاهی همراه با وزش باد خواهیم داشت و روز سه شنبه پدیده‌های غالب جوی در اکثر مناطق افزایش ابر و وزش باد خواهند بود و از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 750497

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • پیش‌بینی وزش باد و خیزش گرد و خاک در کرمان
  • ورود سامانه بارشی جدید به زنجان
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود
  • سیستان بارانی شد
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان
  • رگبار، رعد و برق و وزش باد در زنجان پیش بینی شد
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند