Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: محققان دانشگاه نورث کارولینا می‌گویند اگرچه نشستن طولانی مدت با پیامدهای مختلفی همراه است اما به توانایی بدن برای ارائه اکسیژن به مغز جوانان سالم، آسیبی نمی‌زند.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه «نورث کالیفرنیا» در این مطالعه به بررسی مکانیسم هایی پرداختند که نشستن طولانی مدت به واسطه آنها به عوارض مزمن قلبی و عروقی منجر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته آنها یادآور شدند که با بروز مشکلات در عروق قلب باید به خاطر داشت که این مشکلات عروق مغز را نیز در بر می گیرد. بررسی این موضوع به ویژه برای بررسی رفتارهای بی تحرکی با عوامل خطرزای ابتلا به زوال عقل مهم است.

به گزارش پایگاه اینترنتی psypost، محققان خاطر نشان کردند، از آنجاییکه عوارض مغزی احتمالا به زوال عقل کمک می‌کنند، شناسایی راهکارهایی برای جبران خطر ابتلا به زوال عقل در سالمندان ضروری است. محققان در این مطالعه پرفیوژن - یا نفوذ خون به بافت - در قشر جلویی مغز ۲۰ شرکت کننده سالم که مدت سه ساعت پشت سر هم نشسته بودند، بررسی کردند. آنها برای بررسی پرفیوژن از طیف سنجی نزدیک به مادون قرمز استفاده کردند. این مطالعه نشان داد که نشستن مداوم اختلالی در ارائه اکسیژن به قشر جلویی مغز ایجاد نمی کند.

محققان بر خلاف انتظارشان مشاهده کردند که نشستن طولانی مدت باعث کاهش پرفیوژن مغزی نمی شود به علاوه، تمرینات ساده مانند بالا و پایین بردن پاشنه پا برای تقویت عضلات پا در حین نشستن طولانی مدت تاثیری در تقویت پرفیوژن مغزی جوانان سالم نداشت.با این حال محققان خاطر نشان کردند که این تحقیق تنها بر روی جوانان سالم انجام شده است و باید تحقیقات بیشتری بر افراد در معرض خطر - مانند بزرگسالان و افراد مبتلا به بیماری های مزمن نیز انجام شود.


برچسب ها: اکسیژن مغز ، جوانان

منبع: خرداد

کلیدواژه: اکسیژن مغز جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر

نشست فوری مهدی تاج و ارکان انضباطی فدراسیون فوتبال درپی اتفاقات بازی پرسپولیس-سپاهان برگزار خواهد شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از دستور کتبی کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به رییس فدراسیون فوتبال، جهت بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: پیرو دستور وزیر ورزش درباره برخی اتفاقات رخ داده در رقابت‌های لیگ برتر، با قید فوریت در جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی فدراسیون، اتفاقات مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار خواهد گرفت.

 

دیگر خبرها

  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • آنروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • آونروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار