Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد که نیروهای این سازمان همان گونه که در میدان نبرد با داعش مدافع ملت و کشورشان بودند حالا هم ضمن حمایت از اصلاح امور، توطئه‌ها برای برهم زدن اوضاع داخلی عراق را ناکام خواهند گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش «عصائب اهل الحق» تاکید کرد که همه نقشه‌ها را برای به هم ریختن اوضاع داخلی عراق ناکام خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز سالروز پایان نبردهای آزادسازی عراق از چنگ گروه‌های تروریستی داعش است. عراقی‌ها به لطف فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی و به لطف خون شهدا و مجروحین و صبر مادران، زنان و کودکانشان و به لطف عزم و پافشاری برای تحقق پیروزی پیروز شدند.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، عصائب اهل الحق تصریح کرد: در زمانی که برخی کشورها منتظر سقوط عراق به دست یک نیروی بی‌رحم و ظالم بودند که با اندیشه‌های تکفیری خود دست به جنایت می‌زد، ما همه دنیا را با قدرت، عزم، اراده و صبر بر زخم و تحقق پیروزی به دست قهرمانان و افراد شجاع ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و همه نیروهای امنیتی پشتیبان غافلگیر کردیم. زیرا  عراقی‌ها برای مقابله با این تجاوز خونین و این گروه‌های جنایتکار یک تنه ایستادند و اهمیتی ندادند که بمیرند یا بر مرگ غلبه کنند.

این جنبش افزود: ما از این فرصت استفاده می‌کنیم تا تاکید کنیم که همچنان در مسیری که برای دفاع از عراق و عراقی‌ها پیش گرفته‌ایم حرکت می‌کنیم  و همه توطئه‌ها برای برهم زدن اوضاع داخلی عراق را ناکام خواهیم گذاشت و از همه تلاش‌های برای اصلاح امور به منظور توسعه نظام سیاسی و تحقق عدالت عمومی حمایت می‌کنیم.

دولت پیشبرد امور عراق امروز دهم دسامبر را به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی بر داعش و آزادسازی شهر موصل مرکز استان نینوا که این گروهک تروریستی آنجا را پایتخت خلافت خودخوانده خود در عراق خوانده بود، تعطیل رسمی اعلام کرد.

بغداد در دهم دسامبر ۲۰۱۷ پیروزی خود را بر داعش و آزادسازی کامل یک سوم از خاک این کشور (شمال و غرب عراق) که در تابستان ۲۰۱۴ توسط این گروهک تروریستی اشغال شده بود اعلام کرد.

اما هسته‌های خفته داعش هنوز در اقصی نقاط این کشورباقی مانده‌اند و به شیوه قبلی فعالیت خود در حملات چریکی که پیش از سال ۲۰۱۴ به کار می گرفت، بازگشته‌اند.

طی روزهای گذشته همزمان با فروکش کردن موج اعتراضات در چند استان عراق بخصوص پایتخت، سلسله اتفاقاتی مشکوک سبب شعله‌ور شدن خشم مردم شده است. ترور چند لیدر اعتراضات، تیراندازی به جمع معترضان در بغداد و حمله غافلگیرانه با ضربات چاقو به معترضان از جمله این اتفاقات است.

در همه این حوادث، رسانه‌های ضدعراقی، گروه الحشد الشعبی را متهم کرده‌اند. از پنجشنبه ۱۴ آذر ماه، برخی رسانه‌هایی مثل شبکه آمریکایی الحره، شبکه سعودی العربیه و شبکه انگلیسی بی.بی.سی عربی، گزارش کردند که بعد از حضور عناصر الحشد الشعبی در خیابان‌های بغداد، شماری از معترضان از پشت با سلاح سرد (چاقو) هدف حمله قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق عصائب اهل الحق داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم




«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد شنبه گفت: امروز پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی به موضع جنبش حماس در مورد مذاکرات را دریافت کردیم که در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجیگران قطری و مصری تحویل شد.

الحیه در بیانیه‌ای بدون جزئیات بیشتر خاطرنشان کرد: جنبش حماس به بررسی این پیشنهاد مبادرت و پس از اتمام بررسی‌ها، پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

در همین حال «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب اعلام کرده بود که این گروه از هرگونه درخواست و پیشنهاد جدی در مورد مذاکرات استقبال می‌کند.

پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که تلاش‌های جدید قطر-مصر برای دستیابی به توافقی بین حماس و اسرائیل در حال انجام است.

وی افزود که در مذاکرات پیرامون انجام معامله مبادله اسیران شتاب جدیدی وجود دارد، اما دلیل خوش بینی خود را به این موضوع بیان نکرد.

سالیوان اشاره کرد که تلاش جدیدی از سوی قطر، مصر و اسرائیل برای یافتن راهی به منظور پیشبرد مذاکرات در مورد نوار غزه وجود دارد.

اظهارات این مقام آمریکایی همزمان با آن بود که قاهره اعلام کرد که روز جمعه هیئت امنیتی مصر شامل گروهی از متخصصان پرونده فلسطین برای گفتگو درباره چارچوب جامع آتش‌بس در غزه وارد تل‌آویو شد.

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • دعوای لفظی محمد صلاح و کلوپ پیش از ورود ستاره به زمین | تلاش هم تیمی ها برای آرام کردن اوضاع | ویدئو
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • دستگیری تنها چهار متخلف در آزمون دیروز
  • دستگیری تنها چهار نفر متخلف در آزمون دیروز