Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکیل مدافع فریبا عادل‌خواه و رولاند گابریل مارشال -دو تبعه فرانسوی بازداشت شده در ایران- گفت: بازپرس پرونده با آزادی موکلینم به قید وثیقه موافقت کرده است ولی معاون دادستان با این امر مخالفت کرده و لذا برای رفع اختلاف، پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شد.

سعید دهقان در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت موکلینش گفت: قرار وثیقه پرونده موکلینم صادر شده و قاضی با آزادی آنها با وثیقه موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجا که شش ماه از بازداشت موقت موکلینم گذشته و مدت قانونی بازداشت هم پیش از این تمام شده بود، صدور قرار وثیقه، با توجه به شرایط پرونده کاملاً درست بوده است  در حالی که این تصمیم ولو با تاخیر، قانونی بود ولی اتفاقی که رخ داده این است که معاون دادستان با نظر قاضی پرونده مخالفت کرده است.

دهقان تصریح کرد: از آنجا که پرونده در دادسرای امنیت اوین (شهید مقدس) بود، با این اختلافی که بین بازپرس و معاون دادستان پیش آمده است؛ پرونده باید جهت رفع اختلاف و تصمیم‌گیری به دادگاه صالح ارسال شود که در اینجا مرجع مورد نظر، دادگاه انقلاب است.

دهقان تصریح کرد: ما منتظر تصمیم درست و قانونی دادگاه انقلاب در رابطه با اختلاف نظر بین قاضی پرونده و معاون دادستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز روز جهانی حقوق بشر است گفت: همزمان که به مناسبت این روز در دنیا برنامه هایی در نظر گرفته می شود، خبر آزادی موکلینم ولو با وثیقه، می تواند خبر خوبی باشد.

این وکیل دادگستری گفت: در ملاقاتی که به اتفاق همکارم آقای بهزادی با موکلین داشتیم، آنها از این بلاتکلیفی طولانی که به ماه هفتم هم رسیده بسیار عذاب می کشند و ناراحت هستند و به طور خاص خانم عادل خواه بسیار ضعیف و نحیف شده است.

براساس این گزارش، دهقان 6 آبان ماه درباره آخرین وضعیت پرونده موکلینش گفته بود که خانم فریبا عادل‌خواه محقق ایرانی-فرانسوی در حوزه انسان شناسی است که از  خردادماه سال جاری به اتهام جاسوسی دستگیر شده است. بعد از خانم عادل‌خواه، رولاند مارشال، پژوهشگر فرانسوی است که برای دیدن او به ایران آمده بود به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی دستگیر شد و تا امروز چندین بار قرار بازداشت موقتش تمدید شده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، این پرونده توسط رئیس دادگاه شماره 18 تحقیقاتی بارسلونا به دلیل شعارهای نژادپرستانه و توهین علیه فوتبالیست برزیلی رئال تشکیل شده است.

قاضی تحقیقاتی را در مورد دو هوادار باشگاه بارسلونا به اتهام توهین نژادپرستانه به وینیسیوس در جریان مسابقه ال‌کلاسیکوی اکتبر گذشته در استادیوم المپیک مونتجوئیک (برتری 1-2 رئال) آغاز کرده است.

همانطور که منابع نزدیک به این پرونده به خبرگزاری EFE اطلاع داده اند، با درخواست لالیگا این دو فرد که بازداشت شده اند، احتمالا با مجازات سنگین روبرو خواهند شد و وینیسیوس نیز اعلام کرده می خواهد در دادگاه علیه آنها شهادت بدهد.

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود