Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه نشست مشترک مجمع نمایندگان کرمان با مدیران شرکت‌های گل گهر و شرکت ملی مس و مدیرعامل شرکت انتقال آب گفت: خوشبختانه آخرین گزارش ارائه شده از وضعیت انقال آب خلیج فارس نویدبخش آغاز بهره‌برداری از این خط در کرمان در پایان سال جاری است.

وی با بیان این‌که این پروژه تا به امروز نزدیک ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع به خود اختصاص داده است؛ اظهار کرد: با آغاز بهره‌برداری از این پروژه ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب شیرین شده با EC پایین وارد استان کرمان می‌شود و انشاءالله بعد از تخصیص آب صنعت به مجموعه گل گهر و شرکت ملی مس، میزان تخصیص آب در نظر گرفته شده برای شرب براساس توافق با وزیر نیرو به میزان ۳۰ میلیون متر مکعب در سال برای شهر کرمان در سال آینده عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که این پروژه نشان‌دهنده عزم مدیران و شرکت‌های استانی برای انجام کارهای بزرگ ملی بوده و عزم ما را برای اجرای خط دوم مصمم‌تر کرده است؛ افزود: در بازدید سه هفته قبل که از پروژه انتقال آب خلیج فارس از بندرعباس تا کرمان انجام دادیم شاهد اتفاقات بسیار مثبت در حوزه فعالیت شرکت قرار گرفتیم و براساس ظرفیت‌های مهمی همانند آب شیرین‌کن‌ها در دریا، خط مسیر بازگشایی شده به عرض حدود ۳۰ متر و طول حدود ۹۰۰ کیلومتر ظرفیت آماده‌ای برای اجرای خط دوم و سوم است.

وی ابراز کرد: خط دوم انتقال آب خلیج فارس با ۲۰۰ میلیون متر مکعب با هماهنگی انجام شده هم‌زمان با بهره‌برداری فاز اول انجام می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشارکت در این پروژه با شرکت‌های بزرگ ملی و استانی خواهد بود و سهم مشارکت شرکت‌های ملی مس و گل گهر براساس ظرفیت ارزشگذاری شده در خط اول است؛ بیان کرد: با آغاز اجرای خط دوم پیش‌بینی می‌شود طی دو سال و نیم آینده شاهد بهره‌برداری از دومین خط انتقال آب خلیج فارس به میزان ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال باشیم که آغاز تحولات بزرگ تامین آب واحدهای صنعتی در استان خواهد بود و نیاز واحدهایی که به شدت به آن نیاز دارند برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این اقدامات علی رغم همه تحریم ها و مشکلات داخلی و خارجی ایجاد شده که نشان از عزم مسئولان برای حل مشکلات مردم است.

کد خبر 469258 برچسب‌ها نماینده خلیج فارس استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نماینده خلیج فارس استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: همکاری و همدلی ملی رمز غلبه کردن بر موانعی است که ظاهراً حل ناشدنی به نظر می‌رسد. اتفاق به طاهر ناشدنی ۲۰ ساله امروز محقق شد.

وی افزود: یادمان نرفته که در رابطه با موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس چه می‌گفتند و واگذاری را امری ناشدنی نشان می‌دادند اما شاهد هستیم که امروز در ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با یک همدلی جمعی، رسماً این دو باشگاه واگذار شدند.

خاندوزی تصریح کرد: دولت سیزدهم دولت خاتمه دادن به پروژه‌های ناتمام است و امروز در حوزه واگذاری دو باشگاه ریشه دار و مردمی یکی دیگر از پروژه‌های ناتمام به سرانجام رسید.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز به اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیردولتی اراده جدی داریم، گفت: اینکه در اسفند ۱۴۰۰ موضوع بورسی شدن و افزایش سرمایه این دو باشگاه مطرح شد و به تبع این مشارکت مردم مساله شفافیت در عملکردها و پاسخگویی مدیران و انضباط مالی که باید از تاریکخانه‌ها بیرون می‌آمد و در معرض نظر کارشناسان قرار می‌گرفت، گام اولی بود که رخ داد. در وزارت اقتصاد اصرار داریم مقدمات ورود بخش‌های دیگری که همچنان در بازار سرمایه وارد نشده‌اند را فراهم کنیم.

وی افزود: در حال مذاکره با وزارت نفت هستیم تا پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به عنوان یک شرکت بزرگ اقتصاد ایران وارد بورس کنیم. همچنین با وزارت صمت وارد مذاکره شدیم تا بسیاری از پروژه ه ای جذاب معدنی کشور را برای جذب مشارکت مردمی فراخوان کنیم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 6087460 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه