Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جواد نجفی معاون اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: بخشی از تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ بهزیستی، استان مربوط آزار و اذیت است که شامل همسرآزاری، سالمند آزاری، کودک‌آزاری، معلول آزاری می‌شود که از سوی مردم، بستگان و یا خود فرد اطلاع‌رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از سال گذشته تاکنون، ۱۰ درصد تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) استان در زمینه همسرآزاری بوده است.

نجفی ضافه کرد: کارشناسان ۶ مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان پس از مطلع شدن، از هر نوع آزار علیه فرد به خصوص همسرآزاری و یا خشونت علیه زنان مشاوره تلفنی کمتر از ۲۰ دقیقه به فرد ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: فرد آسیب دیده به ۶ مرکز مداخله در بحران و آسیب‌های اجتماعی استان ارجاع داده می‌شود که پس از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسایی، خدمات تخصصی پزشکی و درمانی را نیز دریافت می‌کنند.

نجفی اظهار داشت: به منظور ارزیابی و بررسی دلیل خشونت علیه زنان و دختران و همچنین هرگونه خشونت و آزار برای همه اقشار به منزل فرد مراجعه و در صورت امکان با همسر فرد یا کسی که وی را مورد آزار و خشونت قرار داده نیز مشاوره وصحبت انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: علاوه بر خشونت فیزیکی خشونت‌های دیگری از جمله دروغ گفتن، بی توجهی به خواسته‌های زنان، نفقه ندادن، چشم‌چرانی، تعدد زوج‌ها، انتقاد کردن به طور مداوم، جدا کردن زن از کودکانش، دوستان و فامیل، پرخاش کردن، وادار کردن زن به ترک خانه، تهمت زدن جز خشونت علیه زنان و دختران بشمار می‌رود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان یک خانه سلامت (خانه امن) و یک مرکز بازپروری و مداخله در آسیب برای حمایت از زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب فعال است.

نجفی افزود: در استان دو خط تلفن ۱۲۳ و ۱۴۸۰ به منظور ارائه خدمات مشاوره به زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بی سرپناه و همچنین آسیب دیدگان دیگر از جمله اعتیاد و کودک آزاری و آسیب‌های اجتماعی دیگر در استان فعال می باشد.

به گفته او؛ سالانه به طور میانگین بیش از دو هزار تماس با خط ۱۲۳ بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری برقرار می‌شود.

انتهای پیام/خ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اورژانس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی

مهشید سلیمانی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال به ۳۳ هزار و ۵۷۴ نفر خدمات مشاوره در استان ارائه شد،  افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

وی ادامه داد: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن ها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

سلیمانی گفت: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.

سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند