Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@11:31:34 GMT

واکنش تهران به بیانیه مداخله جویانه جانشین موگرینی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۶۵۵۷

واکنش تهران به بیانیه مداخله جویانه جانشین موگرینی

خبرگزاری فارس: «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اظهار تاسف از بیانیه نماینده جدید اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، این بیانیه را ناشی از اطلاعات نادرست و جهت‌دار خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را مردود می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی تصریح کرد: رعایت حقوق مردم برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردمسالار یک اصل و از الزامات امنیت ملی است و عملکرد جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته نیز به خوبی نشانگر جدیت کشورمان در جهت ارتقای حقوق بشر و حفظ حقوق مردم بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: اعتراضات مردمی و برگزاری تجمعات از جمله حقوق شناخته شده مردم در جمهوری اسلامی است؛ اما سوءاستفاده از این حق برای غارتگری و حمله به مردم و اماکن عمومی قابل تحمل نیست، همانطور که در خود اروپا هم تحمل نمی‌شود و شاهد مثال عینی آن برخورد پلیس با تظاهرکنندگان در پاریس است که تاکنون با تلفات و زخمی‌ها و بازداشتی‌های بسیاری همراه بوده است.

وی با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای بررسی ابعاد مختلف حوادث اخیر در کشور و با ابراز تاسف از آسیب دیدن برخی تظاهرکنندگان هم گفت: قطعا نسبت به جبران خسارت آسیب دیدگان در این تظاهرات اقدام خواهد شد همانگونه که برخورد قانونی لازم با اشرار مسلح و غارتگران اموال مردم نیز صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اتحادیه اروپایی را به توجه جدی نسبت به نقض حقوق بشر در برخی کشورهای عضو یا هم‌پیمان، ایفای تعهدات خود در قبال برجام و نقض حقوق بیش از ٨٠ میلیون شهروند ایرانی بر اثر تحریم‌های غیر انسانی و یکجانبه ایالات متحده آمریکا فرا می‌خوانیم.

«جوزپ بورل» مسؤول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه، ایران را به نقض حقوق بشر و برخورد خشونت‌آمیز با اعتراضات متهم کرد.(اینجا بخوانید)

وی در این بیانیه مدعی شده است که نیروهای امنیتی ایران بی‌توجه به درخواست‌های خارجی، در برخورد با ناآرامی‌ها از خود خویشتنداری نشان نداده‌اند و به «استفاده نامتناسب از زور علیه معترضان غیرخشن» روی آورده‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین نحوه مقابله با ناآرامی‌های اخیر در ایران را «غیرقابل قبول» توصیف کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بیانیه جانشین موگرینی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند