Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت یونان امروز (سه شنبه) اعلام کرد، آتن توافق میان لیبی و ترکیه بر سر مرزهای دریایی را نقض قوانین بین‌المللی دانسته و در مورد آن به سازمان ملل اعتراض کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی دولت یونان گفت، توافق‌نامه مذکور میان لیبی و ترکیه باطل بوده و مذاکره بر سر این توافق با "سوء نیت" صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد، آتن اعتراض خود را پیرامون این توافق‌نامه که ثبات و امنیت این کشور را تهدید می‌کند، به سازمان ملل اعلام کرد.

پیشتر آتن اعلام کرد، در توافق دریایی میان آنکارا و طرابلس جزیره کرت یونان لحاظ نشده است و در واکنش به این توافق‌نامه سفیر لیبی در یونان را اخراج کرد.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه چهارشنبه گذشته در جریان دیدار فایز السراج، رئیس شورای ریاستی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در شهر استانبول، دو توافقنامه یکی درباره همکاری‌های امنیتی و دیگری در حوزه دریایی به امضا رساندند.

یونان در جریان نشست اتحادیه اروپا که روز دوشنبه برگزار شد، خواستار محکومیت این دو توافق‌نامه امنیتی و دریایی و اعمال تحریم علیه لیبی و ترکیه در صورت عدم لغو این دو توافق‌نامه شد.

نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان هم پس از این نشست خواستار محکومیت این دو توافق‌نامه و حمایت از مخالفت یونان و قبرس شد و تأکید کرد، آتن همه تلاش خود را برای حفظ حاکمیت خود به کار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: يونان توافق دریایی ترکیه و لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن


به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، سازمان تجارت دریایی انگلیس در حساب کاربری ایکس اعلام کرد که گزارشی درباره وقوع حادثه امنیتی در فاصله  مایل دریایی در جنوب غرب عدن دریافت کرده است.

این سازمان به کشتی های تجاری توصیه کرده است که در تحرکات خود جانب احتیاط را رعایت کرده و هر نوع حادثه مشکوک را گزارش دهند

دیگر خبرها

  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند