Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطفی بیان کرد: علی رغم اینکه همه این فرزندان دارای حامی هستند ولی از سرانه خیلی پایین کمکی برخوردار هستند که از همین رو به دنبال جذب حامیان جدید و افزایش کمی سرانه این ایتام هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از  بوشهر،«احمد لطفی» ظهر سه‌شنبه (19 آذر) در جلسه با مسئولان دانشگاه پیام نور بوشهر اظهار داشت: فقر پدیده‌ای اجتماعی است که اغلب خانواده ها به شکل ارادی در آن نقشی ندارند و بر اثر حوادث و مشکلات طبیعی و اجتماعی رخ می‌دهد و افراد را به سوی کمیته امداد گسیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و رفع نیازهای فقرا از وظایف ذاتی کمیته امداد است گفت: منابع کمیته امداد پاسخگوی همه مشکلات نیازمندان نیست و بنابراین تلاش می شود از ظرفیت های مردمی و دیگر دستگاه های دولتی برای رفع مشکلات موجود استفاده شود.

 

لطفی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار خانوار نیازمند در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند افزود: بیش از ۶۵ درصد این خانوارها زنان سرپرست خانوار هستند که یا به دلیل فوت سرپرست یا به دلایل دیگر اجتماعی  الان زن سرپرست خانوار  تحت حمایت کمیته امداد هستند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از دوازه هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد است که در طول سال خدمات مختلف تحصیلی و شهریه ای از کمیته امداد دریافت می کنند و تعدادی از آن آنها بی سرپرست هستند.

 

لطفی با اشاره به طرح اکرام و ایتام کمیته امداد گفت: این طرح سال‌ها است در کمیته امداد به منظور جذب حامی برای ایتام بی سرپرست زیر ۱۸ سال فعالیت می کند و هم اکنون در استان بوشهر یک شبکه ۱۰ هزار نفر حامی ایتام و محسنین را در خود جای داده است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تشریح طرح جذب بیش از ۱۶ هزار حامی جدید برای فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت خاطر نشان کرد: این طرح برای مشارکت اقشار مختلف جامعه در بحث حمایت از ایتام بی سرپرست برنامه‌ریزی شده است که هر شخص در صورت تمایل ماهیانه مبلغی را از حداقل ۱۰ هزار تومان تا هر اندازه که توان مالی دارد مستقیما به حساب فرزندان ایتام پرداخت می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شش هزار ۶۲۰ فرزند یتیم و محسنین در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه همه این فرزندان دارای حامی هستند ولی از سرانه خیلی پایین کمکی برخوردار هستند که از همین رو به دنبال جذب حامیان جدید و افزایش کمی سرانه این ایتام هستیم.

 

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: جامعه دانشگاهی با توجه به گستردگی آن می تواند با شعار هر دانشجو، هر کارمند و هر استاد حامی یک فرزند یتیم در این طرح مشارکت داشته باشند.

 

لطفی با تاکید بر اینکه کمیته امداد امداد دخل و تصرفی در کمک های حامیان برای فرزندان ایتام و محسنین ندارد گفت: حامیان نیکوکار ایتام می توانند به شکل مستقیم از سامانه اینترنتی فرزند معنوی خود را در هر شهر و روستایی که دوست دارند انتخاب کنند و با دریافت یک شماره حساب مجازی کمک های خود را مستقیما به حساب فرزند مورد نظر پرداخت کنند.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد انتخابات مجلس انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور کانون های مساجد مددجویان کمیته امداد استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در آئین تجلیل از پذیرفته‌شدگان برتر دانشگاه فرهنگیان افزود: یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد، توانمندسازی فرهنگی و علمی جامعه هدف است.

وی اظهار داشت: مجموعه اقدامات کمیته امداد در راستای ارتقای عدالت آموزشی باید به شکوفا شدن استعدادهای نهفته در خانواده‌های تحت حمایت بیانجامد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره به حمایت کمیته امداد از ۸۵۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند در سراسر کشور افزود: بالاترین سطح خدمات آموزشی به مددجویان ارائه می‌شود که نتیجه آن در آزمون‌های سراسری قابل مشاهده است.

بختیاری ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران در زمینه استعدادیابی و پرورش استعداد مددجویان تاکید کرد: حتی یک دانش‌آموز نباید به خاطر فقر ترک تحصیل کند.

در پایان این مراسم از پذیرفته‌شدگان برتر دانشگاه فرهنگیان قدردانی شد.

کد خبر 6097813

دیگر خبرها

  • کمک کمیته امداد خراسان شمالی به بیماران خاص
  • توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است