Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرخودرو در صورت صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، کار راحتی برای موفقیت در این مسابقات نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، با انجام قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰، نمایندگان ایران رقبای خود را شناختند. شهرخودرو، یکی از نمایندگان ایران در این مسابقات است که برای حضور گروهی باید دو بازی آینده خود در مرحله پلی‌آف را با پیروزی پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرخودرو در صورت برتری مقابل برنده دیدار چنای هند و الرفاع بحرین، در مرحله نهایی پلی‌آف به مصاف السیلیه قطر می‌رود و اگر این دیدار با برتری پشت سر بگذارد وارد گروه B مسابقات متشکل از تیم‌های الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان می‌شود.

حضور الهلال به عنوان قهرمان کنونی آسیا، برای سایر تیم‌های گروه یک چالش جدی به نظر می‌رسد اما نمی‌توان از قدرت‌های امارات و ازبکستان نیز به سادگی عبور کرد.

برای شناخت بهتر این گروه و شانس شهرخودرو به بررسی تیم‌های حاضر در گروه C پرداختیم:

* الهلال عربستان

پرافتخارترین تیم آسیا که چند هفته قبل، جام قهرمانی را در ژاپن بالای سر برد و اکنون در کشورش با تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد، مدعی اصلی صعود از گروه است. حضور ستاره‌هایی مانند گومیس (آقای گل لیگ قهرمانان آسیا)، جووینکو (ستاره ایتالیایی) و ملی‌پوشان تیم ملی عربستان، این تیم را به آماده‌ترین تیم گروه بدل کرده است.

* شباب الاهلی امارات

تیم‌های اماراتی علی‌رغم موفقیت در اوایل قرن بیست و یکم، چند فصلی است که با افت فاحش روبرو شده‌اند اما الاهلی از تیم‌های نام آشنا برای فوتبال ایران است که در گذشته بازیکنان ایرانی در این تیم عضویت داشتند.

الاهلی بعد از روند سینوسی در سال‌های گذشته، در این فصل وضعیت نسبتا آماده‌ای دارد. آنها در فصل جاری در رده دوم فوتبال امارات قرار دارند و از صدرنشین رقابت‌ها یعنی شارجه سه امتیاز کمتر کسب کردند.

الاهلی سال گذشته نیز در کورس قهرمانی با الشارجه قرار داشت اما با شش امتیاز کمتر نسبت به این تیم، دوم شد و توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

در این تیم بازیکنانی مانند احمد خلیل، خمیس و چندین بازیکن خارجی حضور دارند.

* پاختاکور ازبکستان

یکی از تیم‌های با سابقه و همواره حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل نیز در مسابقات حضور دارد. هر چند پاختاکور تاکنون نتوانسته تا مراحل پایانی لیگ قهرمانان صعود کند اما در مواردی موی دماغ تیم‌های ایرانی شده است.

پاختاکور در فصل ۲۰۱۹ توانست با ۲۰ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول رده‌بندی، قهرمانی را در لیگ کشورش کسب کند و اکنون آماده موفقیت در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیاست.

با این حال هنوز فصل جدید فوتبال ازبکستان آغاز نشده و تیم‌ها در فصل آماده‌سازی قرار دارند و مشخص نیست که با چه تدارکات و بازیکنانی پا به مسابقات می‌گذارند.

چندین ستاره فوتبال ازبکستان، بخش عمده بازیکنان این تیم را تشکیل می‌دهند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ قهرمانان آسيا لیگ قهرمانان آسیا 2020 تیم فوتبال شهرخودرو تیم فوتبال الهلال عربستان پاختاکور ازبکستان الاهلی امارات استانی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

به گزارش "ورزش سه"، نمایش شش ستاره‌ای مردان شمسایی برابر قرقیزستان که جانانه‌ترین و قاطعانه‌ترین پیروزی آن‌ها در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود، تیم ملی را ضمن کسب جواز صعود به جام جهانی فوتسال، راهی محفل چهار تیم پایانی قاره کهن نیز کرد و ملی‌پوشان برای راهیابی به فینال باید تیم ملی ازبکستان را از پیش‌روی خود بردارند. حریفی که همیشه مقابل ایران زانو زده و بازنده مطلق بوده است

تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان، تا کنون شش بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم ایران پیروزی در تمامی مسابقات بوده است و ازبک‌ها به جز دو دیدار، در مابقی دوئل‌های خود برابر ایران شکست سنگینی متحمل شده‌‌اند.

تیم ملی فوتسال ایران در شش جدال قبلی، 39 بار دروازه حریفش را به آتش کشیده و در نقطه مقابل، ازبک‌ها تنها 19 مرتبه موفق به گلزنی برابر ایران شده‌اند.

آخرین باری که دو تیم با همدیگر صف‌آرایی داشته‌اند، به دو دیدار تدارکاتی در سال 1402 باز می‌گردد که تیم ملی فوتسال با نتایج (هشت بر یک و پنج بر سه) به پیروزی رسید.

این دومین باری است که ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل همدیگر حاضر می‌شوند. نخستین بار به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که ایران با نتیجه هفت بر یک، ازبکستان را درهم کوبید.

اولین جدال تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در جام ملت‌های آسیا به فینال سال ۲۰۱۰ مربوط می‌شود که ملی‌پوشان فوتسال با نتیجه هشت بر سه به پیروزی دست یافتند و قهرمان رقابت‌ها شدند. نکته جالب این است که ازبکستان میزبان آن دوره از مسابقات بود.

نگاهی داشته‌ایم به تمامی تقابل‌های رسمی ایران و ازبکستان؛

سال 2010
فینال جام ملت‌های آسیا: میزبان ازبکستان 
ایران 8 - 3 ازبکستان
گل‌های ایران : جواد اصغری مقدم دو گل، مجید رئیسی یک گل، مسعود دانشور دو گل، محمد طاهری یک گل، علی اصغر حسن‌زاده دو گل

سال 2016
فینال جام ملت‌های آسیا: میزبان ازبکستان 
ایران 2 - 1 ازبکستان
گل‌های ایران : قدرت بهادری، محمد کشاورز

سال 2018
نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا: میزبان تایوان 
ایران 7 - 1 ازبکستان
گل‌های ایران : مهدی جاوید سه گل، حسین طیبی دو گل، علی‌اصغر حسن زاده دو گل

سال 2021
یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال: میزبان لیتوانی
ایران 9 - 8 ازبکستان
گل‌های ایران: سعید احمدعباسی سه گل، علی‌‌اصغر حسن‌زاده دو گل، مهدی جاوید دو گل، فرهاد توکلی و مسلم اولاد قباد هر کدام یک گل

تیم‌های ملی ایران و ازبکستان روز جمعه و از ۱۷:۳۰ در دومین دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم خواهند رفت و دیگر مسابقه نیمه‌نهایی میان تیم‌های ملی تایلند و تاجیکستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • صعود مقتدرانه شاگردان شمسایی به نیمه‌نهایی
  • صعود یوزهای ایرانی به نیمه‌نهایی با کم‌ترین دردسر / ازبکستان حریف احتمالی شاگردان شمسایی
  • ایران - قرقیزستان؛ گزارش زنده
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا