Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از صرفه‌جویی 10 میلیون لیتری در بنزین مصرفی روزانه کشور با گازسوز کردن نزدیک به یک میلیون و 500 هزار خودرو ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد.
به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا صادق‌آبادی در آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، 19 آذرماه) با حضور امیر وکیل‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از مدیران شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد، گفت: پیش‌بینی‌ می‌کنیم با گازسوز کردن یک میلیون و 464 هزار خودرو عمومی در قالب این تفاهم‌نامه و با همکاری شرکت ایران خودرو دیزل، مصرف روزانه بنزین کشور حدود 10 میلیون لیتر کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در کشور هم‌اکنون مصرف روزانه بنزین 24 میلیون لیتر کاهش یافته است و ما امیدواریم با تبدیل این تعداد خودرو پرمصرف حداقل بتوانیم 10 میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین را کاهش دهیم.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تاکید کرد: اگر قیمت هر لیتر بنزین را 50 سنت در نظر بگیریم، از محل گازسوز کردن خودروهای حمل‌ونقل عمومی در کشور، حدود یک میلیارد و 800 میلیون دلار صرفه‌جویی محقق خواهد شد.
صادق‌آبادی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد تا سقف 6 هزار و 500 میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری خواهد شد که با توجه به استفاده از گاز طبیعی به جای بنزین و صادرات بنزین، بازگشت سرمایه آن به‌سرعت و بسیار بیشتر از این رقم محقق خواهد شد.
صادق‌آبادی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را کاهش مصرف بنزین، کاهش آلایندگی هوا با جایگزینی سوخت پاک و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل بار و مسافر عنوان کرد و گفت: تسهیلات مالی موردنیاز این طرح از طریق یک یا چند بانک داخلی تامین شده و در قالب آن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با کارخانه‌های خودروساز و کارگاه‌های تبدیل طرف قرارداد می‌شود و از محل کاهش مصرفی که از سهمیه بنزین و صادرات بنزین اتفاق می‌افتد، اصل و فرع این وام پرداخت می‌شود.
علاقه‌مندی بانک‌ها برای مشارکت در طرح گازسوز کردن خودروها
وی افزود: بانک‌های زیادی برای همکاری با وزارت نفت در قالب این طرح ابراز علاقه کردند که به‌زودی قرارداد مربوط به آن امضا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در این آیین گفت: گام بزرگ توسعه صنعت سی‌ان‌جی در سال 84 برداشته شد و به جایی رسیدیم که امروز پس از سال‌ها تلاش و همکاری تنگاتنگ وزارت نفت و بخش صنعت در بخش عرضه گاز طبیعی فشرده به خودروها هیچ مشکل و کمبودی نداریم.
امیر وکیل‌زاده با اشاره به توزیع روزانه حدود 21.2 میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی به خودروهای پایه‌گازسوز و دوگانه‌سوز افزود: با توجه به توسعه جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در سال‌های اخیر، امکان دوبرابر کردن این ظرفیت تا بیش از 40 میلیون مترمکعب نیز وجود دارد که البته در صورتی محقق خواهد شد که در بازار تقاضا نیز وجود داشته باشد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه در بخش عرضه گاز طبیعی به خودروها اقدام‌های توسعه‌ای در دست انجام است، گفت: هم‌زمان با توسعه بازار تقاضا، در بخش توسعه عرضه اقدام‌هایی نظیر احداث جایگاه‌ در مبادی کلانشهرها و توسعه جایگاه‌های کوچک‌مقیاس با امضای تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری‌ها در دست انجام است.
وکیل‌زاده افزود: مهم‌ترین موتور محرکه این صنعت در شرایط کنونی این بود که در بخش توسعه تقاضا اتفاق بیفتد که امیدواریم با مصوبه اخیر شورای اقتصاد، حمایت‌های دولت و همکاری تنگاتنگ وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به‌ویژه خودروسازان، طرح‌های توسعه‌ای صنعت‌ سی‌ان‌جی با سرعت بیشتری اجرایی شود.
تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور به‌منظور حمایت از تولید و تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی خودروهای عمومی و اجرای مصوبه شورای اقتصاد بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و گروه صنعتی ایران خودرو (شرکت ایران خودرو دیزل) امضا شد.
به گزارش شانا، تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور پیش از ظهر امروز، سه‌شنبه، 19 آذرماه در محل شرکت ایران خودرو به‌منظور حمایت از تولید و تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی یک میلیون و 464 هزار خودروی عمومی و اجرای مصوبه شورای اقتصاد مابین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و گروه صنعتی ایران خودرو (شرکت ایران خودرو دیزل) منعقد شد.
با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه که به دنبال مصوبه اخیر شورای اقتصاد برای اعطای کمک بلاعوض به خودروها برای گازسوز کردن خودروها امضا شد، یک میلیون و 464 هزار تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به دوگانه‌سوز تبدیل می‌شوند و همچنین حمایت از توسعه و تولید خودروهای تجاری نیمه‌سنگین گازسوز محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند