Web Analytics Made Easy - Statcounter

صباغی گفت: جشنواره استعداد یابی نقش اول با هدف کشف استعداد های برتر در حوزه هنری و سینمایی طراحی شده است و نکته حائز اهمیت در این جشنواره پیوستن خانواده به تولید محتوای ارزشی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « محمدعلی صباغی » امروز دوشنبه (19 آذر ماه) در نشست خبری دومین جشنواره استعدادیابی نقش اول که در محل مرکز آفرینش های تصویری و سینمایی انجمن سینمایی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی برگزار شد؛ بیان کرد: در حال حاضر یکی از بزرگترین نیازهای جامعه دیده شدن جوان و نوجوان است و بالغ بر ۶۰ درصد تولبد محتوا در فضای مجازی توسط جوانان و نوجوانان صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول انجمن سینمای بسیج هنرمندان خراسان رضوی افزود: جشنواره استعداد یابی نقش اول با هدف کشف استعداد های برتر در حوزه هنری و سینمایی طراحی شده است و نکته حائز اهمیت در این جشنواره پیوستن خانواده به تولید محتوای ارزشی است.

 

دبیر جشنواره استعداد یابی نقش اول گفت: سال گذشته در اولین دور از برگزاری 1400 نفر متقاصی شرکت در این جشنواره بودند که با مشاوره های صورت گرفته شده ۴۰۰ نفر پذیرش شدند که در مرحله نهایی با رقابتی که صورت گرفت، در نهایت ۲۵ نفر برگزیده شدند.

 

وی با بیان اینکه فیلم یک دقیقه ای از ابن افراد در سه بخش بازیگری، مجری گری و استندآب کمدی ضبط و در فضای مجازی جشنواره منتشر شد؛ افزود: افراد برگزیده علاوه بر رای فنی داوران از نظر کاربران فضای مجازی نیز بهره برده است.

 

صباغی اظهار داشت: در مجموع بیش از یک میلیون نفر از این فیلم ها بازدید کردند و می توان گفت این جشنواره ۱۲ هزار نفر را به صورت مستقیم به عنوان مخاطب ثابت درگیر کرد.

 

مسئول انجمن سینمای بسیج هنرمندان خراسان رضوی بیان کرد: ماموریت جدی ما که به عنوان یک دغدغه مطرح می شود این است که کلیپ ها در سه محور با موضوعات رونق ملی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها باشد.

 

وی با بیان اینکه اگر چه ما سن پذیرش را 7 تا 70 سال عنوان کرده ایم اما در واقع هیچ گونه محدودیت سنی برای شرکت کردن افراد در این جشنواره نداریم؛ افزود: مرحله نهایی این جشنواره اسفند ماه برگزار می شود و در قالب یک برنامه روی آنتن خواهد رفت.

 

دبیر جشنواره استعداد یابی نقش اول با اعلام این خبر که افراد برگزیده سال قبل در قالب سریال نقش اول بازی خواهند کرد؛ گفت: این فیلم در دهه فجر پخش می شود.

 

وی شعار جشنواره استعداد یابی نقش اول را یک شهر نقش اول عنوان کرد و گفت: به برگزیدگان بعد از گذراندن یک دوره یکساله گواهینامه اعطا می شود.

 

صباغی با بیان اینکه در شهرستان هایی کانون بسیج هنرمندان فعال است افراد متقاضی با مراجعه به کانون بسیج هنرمندان آن شهرستان می توانند فرایند ثبت نام را انجام دهند؛ اظهار داشت: بسیج هنرمندان نگاه ویژه ای به شهرستانی هایی که در این جشنواره شرکت می کنند و در سال گذشته دو برگزیده از شهرستان های نیشابور و باخرز بوده اند.

 

وی در خصوص داوران جشنواره استعدادیابی نقش اول گفت: امسال تلاش شده هنرمندان شاخص مشهدی که در پایتخت ساکن هستند داوری این جشنواره را در مرحله نهایی عهده دار شوند.

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مجلس شورای اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد سامانه فهما انتخابات کانون های مساجد انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی مطالبه فیلمسازان حاضر در این جشنواره و با مساعدت شهرداری تهران و موسسه تصویر شهر، باغ کتاب به‌عنوان محل برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی انتخاب شد.

باغ کتاب تهران مجموعه بزرگ کتاب و سرگرمی‌های علمی کشور است که در دو طبقه با زیربنای ۶۵ هزار مترمربع و وسعت ۱۱۰ هزار مترمربع در اراضی عباس‌آباد احداث شده است و مجموعه‌های متنوعی ازجمله مجموعه‌های سینمایی را شامل می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

این رویداد سینمایی در چهار بخش رقابتی شامل فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن، مستند و نماهنگ و فیلمنامه منطبق با موضوع جشنواره برگزار می‌شود که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۶۷ اثر به جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج ارسال شد
  • گیجگاه از کره‌ای‌ها جایزه گرفت
  • تحصیل ۲۵۰ دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه علامه‌طباطبائی
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد افتتاح شد
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • تمایز «بوم» با دیگر برنامه‌های مشابه چیست؟/ قابی در شأن هنرمندان
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم