Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین افتتاح و بهره‌برداری همزمان از ۱۳۳۱ طرح اشتغالزایی بنگاه محور اجتماع محور و تسهیلات محور با ایجاد ۴۸۲۱ شغل در استان مازندران صبح امروز با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شهرستان گلوگاه برگزار شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام دراین این مراسم با اشاره به طرح احیای کارخانه تولید کاغذ از زباله «پارس کاغذ نکا» گفت: بسیار خوشحالم که بخشی ازدغدغه‌های مردم استان مازندران توسط ستاد اجرایی فرمان امام رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روزانه در ستاد اجرایی ۱۰۰طرح کوچک با ۳۰۰ اشتغال راه می‌افتد.

مخبر با تاکید بر این که سرمایه‌های معطل شده ما در کشور زیاد هستند گفت: ستاد اجرایی فرمان امام توسط نهضت احیا، ۲۰هزار و ۵۰۰ طرح را ظرف ۱۳ تا ۱۴ ماه به چرخه تولید کشور برگرداند.

وی افزود: یعنی با ۱۶۰۰میلیارد تومانی که آورده ما بوده، چیزی قریب ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به چرخه تولید کشور برگشته و چیزی نزدیک به ۲۱۰ هزار شغل ایجاد شده است.

مخبر با بیان اینکه بنگاه‌های معطل شده و نیمه تعطیل در کشور بسیار زیاد هستند، تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که همه باید انجام دهند احیای همین ظرفیت‌های معطل شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: امروز در استان مازندران ۱۵۰۰طرح افتتاح میکنیم که ۱۱۹۱ طرح، کارخانجات تعطیل شده و نیمه تعطیل هستند.

مخبر ادامه داد: با این احیا، تقریبا ۴۴۰ میلیارد تومان برگشت سرمایه تعطیل شده به سیستم برمی گردد و باعث بازگشت ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر به فضای کار و اشتغال می‌شود.

در این مراسم همچنین جوهری معاون اقتصادی بنیاد برکت ارتباط ویدیوی از بخش گل‌چشمه سیاه بیشه آمل هنگام افتتاح طرح واحد تولیدی پرورش ماهی قزل آلا اظهار داشت: امروز در راستای ایجاد اشتغال، رونق تولید و احیای شرکت‌های غیر فعال در کل شهرستان اقداماتی در راستای ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط صورت گرفته و در این واحد نیز پرورش ماهی قزل آلا انجام می‌شود.

وی افزود: ظرفیت این شرکت نزدیک به دو میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی است که هم توانایی پرورش ماهی و هم توریع بچه ماهی به سایر مناطق را دارد.

جوهری افزود: از طریق این طرح ۳۶ نفر اشتغال مستقیم و۱۳۲ نفر اشتغال غیر مستقیم را خواهیم داشت و در جمع ۱۶۵ نفر اشتغال خواهیم داشت.

*افتتاح مدرسه ۹کلاسه شهیدان حجازی

همچنین در دومین روز از سفر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان مازندران، هنرستان دخترانه ۹ کلاسه شهیدان حجازی با حضور خانواده این شهیدان افتتاح و به بهره برداری رسید.

*دیدار با خانواده شهید غواص گلوگاه

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در جریان سفر به شهرستان گلوگاه استان مازندران، باحضور درمنزل شهید غواص «قاسم موجرلو»، نسبت به مقام شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال ستاد اجرایی فرمان امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است