Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@19:15:10 GMT

ثبت ۱۹۷ واقعه ولادت در شهرستان خوسف

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۷۸۰۹

ثبت ۱۹۷ واقعه ولادت در شهرستان خوسف

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، قاسمی رئیس ثبت و احوال شهرستان خوسف در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت و احوال این شهرستان گفت:در هشت ماهه نخست امسال، تعداد ۱۹۷ واقعه ولادت ثبت شده که از این تعداد ۹۸ واقعه ولادت پسر و ۹۹ واقعه ولادت مربوط به نوزدان دختر است. 

او با بیان اینکه این میزان تولد نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است، افزود:تعداد ولادت شهری ۷۷ ولادت و روستایی ۱۲۰ ولادت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی بیان کرد:در هشت ماهه امسال تعداد ۱۸۹ مورد تک زایی و چهار مورد دو قلو زایی در این شهرستان ثبت شده است.

رئیس ثبت و احوال شهرستان خوسف اظهار کرد:در هشت ماهه نخست سال جاری تعداد ۵۲ واقعه فوت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۵ درصد کاهش داشته است.

او  ادامه داد: در مقابل هر ۱۰ فوت ثبت شده زنان، تعداد ۱۳ مورد فوت مردان در خوسف به ثبت رسیده و میانگین سن فوت شدگان شهرستان ۷۶.۸ سال است که برای مردان ۷۴.۲ سال و زنان ۸۰ سال بوده است.

قاسمی گفت: بیشترین سهم علت فوت در این شهرستان مربوط به  بیماری‌های قلبی و عرقی( ۱۷.۳ درصد) است.

او افزود: بیشترین نام‌های انتخاب شده در گروه پسران امیر علی، امیر حسین، ابوالفضل، حسین و محمدرضا و در گروه دختران فاطمه، زینب، فاطمه زهرا و کوثر است.

 شفیعی فرماندار شهرستان خوسف هم در این جلسه بیان کرد: با وجود نبود دفتر ثبت ازدواج و طلاق در این شهرستان، آمار طلاق و ازدواج واقعی نیست چراکه ثبت طلاق و ازدواج در دفاتر استان ثبت می‌شود.

او  شهرستان خوسف را پیرترین شهرستان استان دانست و گفت: دلیل بیشتر فوتی‌ها در این شهرستان بیماری‌های قلبی و عروقی است، لذا وجود بخش قلب در بیمارستان در حال ساخت خوسف لازم و ضروری است.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج و طلاق ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال کردستان از کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج و ۱.۶ درصدی طلاق طی سال گذشته در استان خبر داد.

علی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۱۲۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۱ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد ولادت شهری را ۱۵۴۵۲ واقعه و روستایی را ۵۶۷۳ واقعه اعلام کرد و افزود: تعداد ولادت ثبت شده پسران ۱۰۹۰۹ واقعه و ولادت ثبت شده دختران ۱۰۲۱۶ واقعه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان خاطرنشان کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۶.۸ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۷ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

جوکار با بیان اینکه بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۱/۳۰ درصد بوده است، ادامه داد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۹۵ سال بوده است.

ثبت ۴۰۵ مورد دوقلوزایی در کردستان

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۱۱۲۵ واقعه ولادت ثبت شده، ۴۰۵ واقعه دو قلوزایی و ۱۱ واقعه سه قلو زایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: فراوانی پنج نام اول پسران سال گذشته در استان به ترتیب شاهان ۴۷۸ مورد، محمد ۴۴۸، آیهان ۳۷۳ مورد، میران ۲۶۹ و آراد ۲۰۲ مورد بوده است.

جوکار فراوانی پنج نام اول دختران را نیز ماهلین با ۳۷۴ مورد، دلوین ۳۶۱، آن یا ۳۳۹، نورا ۱۹۲ و نیلا ۱۳۲ مورد اعلام کرد.

افزایش ۳.۳ درصدی وفات در کردستان

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸۱۴۱ واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان تعداد وفات ثبت شده در مردان استان را ۴۶۴۸ واقعه و در زنان ۳۴۹۲ واقعه اعلام و تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۳۳.۱ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده در زنان، حدود ۱۳۳ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

جوکار اضافه کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۴.۴۳ سال و میانگین سن زنان فوت شده را ۷۰.۶۵ سال بوده است.

کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج در کردستان

وی گفت: سال گذشته ۱۲۶۰۱ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین ازدواج ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۲۹-۲۵ سال به تعداد ۳۸۵۷ مورد بوده که به روایتی ۳۰.۶ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار تاکید کرد: بیشترین ازدواج ثبت شده زنان مربوط به گروه سنی ۲۴-۲۰ سال به تعداد ۳۳۴۳ مورد بوده که به روایتی ۲۶.۵ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

وی اضافه کرد: میانگین سن ازدواج بار اول مردان استان ۲۸.۲۳ سال و میانگین سن ازدواج بار اول در زنان ۲۴.۱۵ سال بوده است.

کاهش ۱.۶ درصدی طلاق در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان تصریح کرد: در سال گذشته ۵۲۲۵ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

جوکار افزود: بیشترین طلاق ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۱۱۵۶ مورد بوده که به روایتی ۲۲.۱ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین طلاق ثبت شده در زنان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۹۸۹ مورد بوده و به روایتی ۱۸.۹ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار اظهار کرد: میانگین سن طلاق بار اول مردان ۳۶.۹۳ سال و میانگین سن طلاق بار اول در زنان استان را ۳۲.۲۴ سال است.

کد خبر 751027

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب