Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@15:12:27 GMT

لزوم توجه به مساله پیشگیری از اعتیاد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۸۶۸۹

لزوم توجه به مساله پیشگیری از اعتیاد

آیت الله العظمی مکارم بر لزوم توجه به مساله پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: هرچقدر در این زمینه هزینه شود، در آینده جلوی هزاران ریال هزینه در حوزه مبارزه با مواد مخدر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله العظمی «ناصر مکارم‌شیرازی» امروز (سه شنبه 19آذر) در دیدار با سردار اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به اقداماتی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، بر لزوم توجه به مساله پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه به لطف خدا مبارزه با مواد مخدر روبه‌ پیشرفت است افزود: هرچقدر در این زمینه هزینه شود، در آینده جلوی هزاران ریال هزینه در حوزه مبارزه با مواد مخدر گرفته خواهد شد

 

وی در ادامه به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در قم اشاره کرد و افزود: اعتقادات دینی در پیشگیری از این آسیب‌ها نقش زیادی دارد به همین دلیل آمارگرایش به آسیب‌های اجتماعی در قم نسبت به سایر شهرها پایین‌تر است.

 

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی مردم  تصریح کرد: رسانه ها نقش اساسی در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دارند و به همین خاطر باید به طور جدی پیامدها و خطرات اعتیاد را برای مردم بازگو کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی افراد از روی ناآگاهی به سمت مصرف یا تجارت قاچاق مواد مخدر می‌روند تاکید کرد:لازم است صداوسیما با تولید فیلم و اشاره غیرمستقیم به تبعات مخرب اعتیاد، از تمایل افراد به اعتیاد یا قاچاق مواد مخدر کند.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه مواد مخدر پدیده‌ای چندوجهی است گفت: همه ابعاد اجتماعی، بهداشتی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی را در بردارد و تاکنون افراد زیادی در مسیر مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.

 

آیت الله مکارم با بیان اینکه سرچشمه بسیاری از جنایات و بزه‌های اجتماعی ‌مواد مخدر است گفت: دشمن تلاش می کند بوسیله تبلیغ  مواد مخدر، نیروی فعال جامعه را نابود کند.

 

وی در پایان بر ضرورت توجه به کارآموزی افراد در مراکز ترک اعتیاد تاکید کرد و گفت: خاطرنشان کرد: اگر معتادان پس از دوره درمان جذب بازار کار شده و یا خود کارآفرین باشند دیگر به سمت اعتیاد برنخواهند گشت.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات انتخابات مجلس مسجد مجلس شورای اسلامی انتخابات خبرگان رهبری و مجلس بودجه روز دانشجو کانون های فرهنگی هنری مساجد پیشگیری از اعتیاد آیت الله مکارم شیرازی اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

به گزارش صدای ایران از ایسنا،اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون