Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی گفت: پیرو جلسه ای که با حضور معاون اول رییس جمهور ، رییس بانک مرکزی و تعدادی از وزرا برگزار شد، مقرر شد وزارت صمت طرح های صنعتی و معدنی دارای اولویت را به نظام بانکی اعلام کند.

وی افزود: نظام بانکی هر ساله هزاران میلیارد به سیستم تولید تسهیلات می دهد اما پیشنهاد وزارت صمت این است که بخشی از این تسهیلات بصورت هدفمند تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرندی گفت: وزارت صنعت،معدن و تجارت در اولین گام، رشته فعالیت های صنعتی پیشران را براساس شاخص هایی مانند سهم در ارزش افزوده، اشتغال و صادرات، تأثیرگذاری بالا در زنجیره و جایگزینی واردات استخراج کرد.

وی گفت: جلسه ای با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت و روسای بانک ها برگزار و در این خصوص به تفصیل بحث و بررسی شد.

معاون طرح و برنامه افزود: این طرح ها ، به تعداد ۴۵۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد که از بین بیش از ۵۰ هزار مجوز صادره انتخاب شده و فهرست کامل آن به سیستم بانکی اعلام شد.

وی تاکید کرد: درخواست ما از سیستم بانکی این است که در کنار منابعی که مطابق روال سالیانه به بخش صنعت و معدن تسهیلات اعطا می کند، بخشی از آن را مطابق با صنایع پیشران ارائه نماید.

زرندی همچنین گفت: تعداد ۵۰ طرح منتخب در مناطق محروم و کمتر برخوردار، شامل ۱۱ طرح نیمه تمام و در ۳۹ طرح ایجادی را نیز بطور مشخص به نظام بانکی به عنوان اولویت وزارتخانه اعلام کردیم.

معاون طرح و برنامه همچنین تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که همیشه توسط فعالان بخش صنعت و معدن مورد نقد قرار می گیرد این است که سیستم بانکی سالیانه اعلام می کند دهها هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید تخصیص داده است اما به این اعداد نقد و تامل جدی دارند.

وی گفت: خواسته های ما از سیستم بانکی این است که تسهیلاتی را که به هر بخشی از صنعت و معدن اختصاص می دهد از طریق سامانه بهین یاب انجام دهد تا از این طریق برای ما هم روشن شود چه واحد های در چه استانهای و در چه رشته های های تولیدی ،تسهیلات دریافت کرده اند.

زرندی در پایان گفت: در شرایطی که کشور با محدودیت های مالی مواجه است و از طرفی برخی صنایع اشباع شده و یا نیاز کشور به تولیدات برخی محصولات خاص است، باید بسوی جهت دار کردن سرمایه گذاری ها حرکت کنیم که هدفمند کردن تسهیلات نقش مهمی در این مسیر دارد و این مهم با همراهی نظام بانکی میسر می شود.

کد خبر 4794560

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت وزارت صنعت معدن وتجارت بودجه 99 کل کشور لایحه بودجه قیمت دلار بنزین بانک مرکزی ایران قیمت بنزین مالیات وزارت جهاد کشاورزی اوپک طرح ملی مسکن قیمت یورو وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت صنعت معدن و تجارت لایحه بودجه سال 99 کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدرضا رضایی، در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

دیگر خبرها

  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.