Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل لبنان گفت: عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال ایجاد کابینه‌ای در لبنان هستند که حداکثر مخاصمه و حداقل مفاهمه با حزب الله را داشته باشد. تاریخ انتشار: 22:12 - 19 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۸۰۱ محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به اعتراضات لبنان و آینده این روند گفت: اعضای کابینه دولت جدید در لبنان اصلا باب میل عربستان نیستند و آنها تشکیل این کابینه را نوعی شکست برای خود تلقی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: در این دوره حزب الله به کمک جریان آزاد لبنان (میشل عون) موفق شد، یک دولت با ثبات را روی کار بیاورد و از سوی دیگر، سعد حریری هم به واسطه مشکلی که برایش در عربستان پیش آمده بود، دیگر گرایش و رغبتی به سمت عربستان نداشت؛ از این رو سعودی‌ها مهره کارآمدی برای خود در کابینه لبنان ندارند.    بیشتر بخوانید:  مخالفت عون با تعویق انتخاب نخست وزیر و اصرار حریری بر تشکیل کابینه تکنوکرات
کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: رسانه‌های سعودی نیز اینگونه بازنمایی می‌کردند که کابینه کنونی دولت لبنان همان کابینه مورد نظر حزب الله است؛ البته اینگونه نبود.   کوشکی گفت: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و عربستانی‌ها برآن شده‌اند تا نفوذی که حزب الله در کابینه لبنان دارد را قطع کنند و از دل آن کابینه‌ دیگری با مهره‎های خود روی کار بیاورند.   عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال ایجاد کابینه ای در لبنان هستند که حداکثر مخاصمه و حداقل مفاهمه با حزب الله را داشته باشد.   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اعتراضات لبنان محمدصادق کوشکی حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد که بر اثر بمباران شب گذشته (پنجشنبه شب) حزب الله لبنان یک صهیونیست در منطقه هاردوف در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته شد.

این منبع همچنین اضافه کرد که از آغاز جنگ غزه تاکنون ۲۰ صهبونیست در مرز لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر اثر حملات حزب الله کشته شده اند.

در این پیوند برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که رزمندگان مقاومت لبنان در کمینی موفق، یک کاروان نظامی ارتش رژیم اسرائیل متشکل از تیپ گولانی را در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین منهدم کردند.

رزمندگان مقاومت لبنان از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) و تنها یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در غزه وارد رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌اند، حزب‌الله لبنان از این تاریخ و در امتداد بیش از یکصد کیلومتر، بار‌ها مواضع اشغالگران را هدف قرار داده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ علیه نوار غزه بیش از یک هزار موشک ضد زره به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است و مقامات نظامی تل‌آویو راه‌حلی برای مقابله با این موشک‌ها ندارند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی