Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت های قرآنی - مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از ثبت نام 500 داوطلب در استان، در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد. به گزارش ایکنا از ایلام، عظیم ایدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امروز نوزدهم آذر ماه با بیان اینکه، ثبت‌نام هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری، در ۴ گروه امتحانی و ۱۶ رشته از 12 آبان ماه سال جاری آغازشده است، اظهار کرد: مهلت اولیه‌ی ثبت‌نام در این آزمون تا ۱۲ آذر به مدت یک ماه بود که این زمان تا 22 آذرماه سال جاری تمدیدشده است و علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگــاه اینترنتــی بــه نشــانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

quranedu.ir ثبت‌نام کنند.
مسئول دفتر  قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: این آزمون در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل‌بیت (ع) (۲ رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۱۰ رشته) و گروه آموزش‌های الکترونیک (۲ رشته) برگزار می‌شود.
ایدی با تاکید بر اینکه این آزمون به‌صورت کتبی برای داوطلبان مؤسسات قرآنی و آزاد و به‌صورت الکترونیکی ویژه کارکنان دولت برگزار می‌شود، تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام و مشاهده دوره آموزشی برای رشته‌های الکترونیکی ویژه کارکنان دولت نیز تا 15 دی‌ماه خواهد بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 500 داوطلب در استان ایلام با مراجعه به پایگاه اینترنتی آزمون در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد افراد ثبت نامی 375 نفر در رشته‌های گروه حفظ قرآن کریم و مابقی نیز رشته‌های 3 گروه دیگر این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه انتظار می‌رود که بیش از 800 نفر داوطلب در استان ایلام در این آزمون ثبت‌نام کنند، گفت: سال گذشته در هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت 1600 نفر از استان ایلام ثبت‌نام کرده بودند.
ایدی با تأکید بر اینکه کارکنان دولت می‌توانند در رشته‌های روخوانی قرآن کریم و سبک زندگی و سیره ائمه معصوم (ع) در این آزمون شرکت کنند، یادآور شد: افراد شرکت‌کننده با کسب حدنصاب نمره لازم موفق به کسب گواهینامه معتبر آموزشی می‌شوند.
وی عنوان کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از اهداف برگزاری این آزمون است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام فعالیت های قرآنی مسابقات قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان

ارسلان دمیرچی، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان گفت:: ۲۷ هزار و ۸۰۱ داوطلب در این استان برای شرکت در آزمون سراسری نوبت نخست ا ۱۴۰۳ نامنویسی کرده‌اند.

به گفته او، ۱۸ هزار و ۱۷۵ نفر از داوطلبان گیلانی آزمون سراسری نوبت نخست، زن و ۹ هزار و ۶۲۶ نفر مرد هستند.

نماینده تمام اختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها افزود: این تعداد از داوطلبان در ۵ گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند.

دمیرچی تصریح کرد: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت خواهند کرد.

او همچنین گفت: آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • مرحله اول آزمون سراسری کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد