Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-سفیر آمریکا در آلمان روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای از برلین خواست برای متوقف کردن ایران به واشنگتن بپیوندد.

 «ریچاد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان روز سه‌شنبه گفت که دولت آلمان باید به آمریکا پیوسته و در راستای توقف ایران در حمایت از تروریسم عمل کند.

وی که با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» مصاحبه می‌کرد، مدعی شد اقتصاد (ایران) دچار بحران شده چون تهران در حال انتقال منابع خود به گروه‌های وابسته به خود در لبنان و سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرنل اضافه کرد: «ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا به شرکای خود توضیح دهیم که باید با هم همکاری کرده تا به حمایت ایران از تروریسم پایان داده و این کشور مسیری برای انتقال منابع خود پیدا نکند.»

بر اساس نوشته وبسایت اتاق بازرگانی ایران-آلمان، هیئت 10 نفره ایران به ریاست «عباسعلی قصاعی» روز 26 نوامبر (5 آذر) به برلین سفر کرد تا روابط تجاری با آلمان را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

این هئیت ایرانی با «میشائیل بوک» رئیس آلمانی ساز و کار اینستکس و همچنین «الکساندر شونفلد» دیپلمات آلمانی مسئول تجارت فناوری، اعتبارات و تحریم‌ها دیدار کرد.

«اینستکس» یا «ساحات» همان «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» است که ۱۱ بهمن ۹۷ توسط سه عضو اروپایی برجام رسما ثبت و نهاد متناظر ایرانی آن نیز دوم اردیبهشت امسال در تهران به ثبت رسید.

با وجود گذشت 10 ماه از ثبت اینستکس اما این ساز و کار مالی هنوز نتوانسته تراکنش مالی قابل توجهی را میان ایران و کشورهای عضو این ساز و کار انجام دهد.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران دو هفته پیش در مصاحبه با یک رسانه هلندی گفته بود: «اینکه [اروپا] با ایران تجارت کند، کاملا قانونی و مشروع است. اما کمپانی‌های اروپایی بعد از تحریم‌های آمریکا از ایران رفتند. کشورهای اروپایی می‌گویند که می‌خواهند به برجام پایبند باشند اما اروپا نشان داده یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد در برابر تسلط آمریکا به سیستم مالی [آنها] مقاومت کند».

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد

اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس می‌گوید که طی سه ماه مذاکرات برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه، «گام‌هایی رو به جلو» برداشته شده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم میانجی ها، برادران ما در مصر و قطر، کار خوبی انجام می‌دهند. به همین دلیل است که ما همچنان امیدواریم که به هدف اصلی یعنی آتش بس کامل و خروج از جنگ غزه دست یابیم.

با این حال، حمدان با اشاره ضمنی به سنگ اندازی آمریکا در روند مذاکرات آتش بس گفت که اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد، جنگ می‌تواند فوراً پایان یابد.

حمدان به الجزیره گفت: ما باید در مورد موضع واقعی ایالات متحده صحبت کنیم، زیرا این موضوع اصلی است که بر موضع اسرائیلی‌ها و عمدتاً نتانیاهو تأثیر می‌گذارد. اگر دولت ایالات متحده به صراحت به نتانیاهو گفته باشد، دیگر بس است... من به شما اطمینان می‌دهم که این اتفاق خواهد افتاد (جنگ پایان می‌یابد و آتش بس برقرار می‌شود).

پیش از این، رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که این رژیم با پایان دادن به جنگ غزه در ازای معامله مبادله‌ای با جنبش حماس فلسطین موافقت نمی‌کند.

مصر و قطر در تلاش برای دستیابی به یک آتش بس جدید در غزه و تبادل اسرا بین رژیم اشغالگر و حماس را رهبری می‌کنند.

تل آویو تخمین می‌زند که ۱۳۳ اسیر صهیونیستی در غزه وجود دارد، در حالی که حماس اعلام کرد که ۷۰ نفر از آنها در حملات خصمانه ارتش صهیونیستی کشته شدند. از سویی دیگر رژیم صهیونیستی دست کم ۹۵۰۰ اسیر فلسطینی را در زندان‌های خود دارد.

حماس متعهد به پایان دادن به جنگ، عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی، آزادی اسرا، بازگشت آوارگان به مناطق خود، ورود کمک‌های بشردوستانه کافی و پایان محاصره، به عنوان بخشی از هرگونه معامله تبادل اسرا است.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخته است که ۳۴۶۵۴ شهید و ۷۷۹۰۸ مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، علاوه بر تخریب گسترده زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها، موجب ایجاد بلایای طبیعی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد!
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است