Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@21:37:24 GMT

حفاری‌های شهری به خاطر شبکه فاضلاب است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۱۱۷۴

حفاری‌های شهری به خاطر شبکه فاضلاب است

مدیرعامل آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه سال قبل تنها ۲۸ درصد از جمعیت استان از فاضلاب شهری برخوردار بودند، گفت: امروز این آمار به ۶۰ درصد رسیده و اگر حفاری زیادی در شهر شاهد هستیم، علت آن فاضلاب شهری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزءقاسمی سه‌شنبه شب در جلسه هماهنگی مدیریت شهری زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان زنجان حوزه فاضلاب شهری اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد از جمعیت شهر زنجان زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، در حالی که پیش از این پروژه مذکور عقب مانده تاریخی بود و پیشرفت چندانی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه سال قبل تنها ۲۸ درصد از جمعیت استان از فاضلاب شهری برخوردار بودند، تصریح کرد: امروز این آمار به ۶۰ درصد رسیده و اگر حفاری زیادی در شهر شاهد هستیم، علت آن فاضلاب شهری است.

وی با بیان اینکه طی امسال و سال قبل ۳۵.۵ کیلومتر شبکه فاضلاب ایجاد شده است، اضافه کرد: ۲۳ کیلومتر این حفاری‌ها مربوط به سال ۹۷ بوده و ۱۲ کیلومتر هم در اقداماتی قالب توسعه شبکه آب در شهر زنجان انجام شده است.

جزءقاسمی به مشکلات تهیه قیر و در نتیجه تاخیر در بحث آسفالت حفاری‌ها اشاره کرد و افزود: با این حال ۴۰ میلیارد از محل فاینانس و ۱۲ میلیارد تومان از منابع داخلی آب و فاضلاب برای توسعه شبکه در نظر گرفته شده است.

در ادامه نیز شهردار زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آسفالت معابر شهر زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مردم همواره بابت آن گلایه‌مند هستند مربوط به مبحث آسفالت و مشکلات ناشی از آن است.

مسیح‌الله معصومی با اشاره به گلایه‌های مردم در مورد حفاری‌های مربوط به شبکه فاضلاب و عدم کیفیت مناسب آسفالت گفت: گاها این حفاری‌ها با خاک‌های دست‌‌ریز و نخاله‌های غیراستاندارد انجام می‌شود که همین امر موجب نشست خاک می‌شود.

سرپرست معاونت امور زیربنایی و عمرانی شهردار زنجان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آسفالت‌ریزی از سوی شهرداری افزود: البته دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در بحث آسفالت اقداماتی بر اساس خدماتشان انجام می‌دهند.

داوود نوری ادامه داد: در حال حاضر۵۰ کیلومتر مجوز حفاری صادر شده که ۱۰ کیلومتر آن مربوط به شرکت ایرانسل و بقیه آن‌ها مربوط به شرکت‌های آب و فاضلاب، مخابرات، سپاه و ... است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق30

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان مدیریت شهری فاضلاب آب شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر شامگاه سه شنبه (١١ اردیبهشت) در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت:یکی از مشکلات این شهرستان نداشتن زون بندی شبکه آب است که در هنگام تعمیرات در یک منطقه، ۵۰ درصد آب شهر قطع می‌شود.

فریدون احمدی افزود: برای حل این مشکل طرح زون بندی شبکه آب شوشتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز بر روی شبکه موجب کم فشاری آب در مناطق مختلف شهرستان می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه گذشته آب ۱۳۰ باغ ویلا که به صورت غیر قانونی ایجاد شده بودند قطع گردید. 

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر بیان کرد:تعمیرات اساسی تابلو برق ها، لایروبی ۱۱ مخزن و اصلاح شبکه از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از قطعی و افت فشار در فصل تابستان در حال اجرا می‌باشد.

دیگر خبرها

  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان